دوشنبه، دی ۰۶، ۱۳۸۹

بازداشت عده ای از مردم سنندج پس از تعلیق حکم اعدام حبیب الله لطیفی

در حمایت از مادران پارک لاله(مادران عزادار ایران) لطفن پتیشن زیر راامضا کنید http://www.petitiononline.com/Iran2009/petition.html

اطلاعیه خبری شماره 6 کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی

 
اسامی کسانی که پس از تعلیق حکم اعدام حبیب اله لطیفی پور دستگیر و زندانی شده اند
 ۱.سیمین چایچی شاعر و نویسنده، ۲. حميد ملك الكلامي فعال محيط زيست، ۳. سعید ساعدی روزنامه نگار، ۴. حمید ساعدی فعال مدنی، ۵. افشین شیخ الاسلامی وطنی از اعضای انجمن های محیط زیست سنندج، ۶. هاشم رستمي فعال كارگری، ۷. زاهد مراديان فعال کارگری، ۸. واحد مجيدی، ۹. یحیی قوامی، .۱۰ ژیان ظفری از زندانی سیاسی سابق، ۱۱. محمود محمودی روزنامەنگار، ۱۲. پدرام نصراللهی فعال كارگري و زنداني سياسي سابق. لازم به یادآوری ست روز گذشته مختار زارعی روزنامەنگار و فعال مدنی اهل سنندج نیز از سوی این نیروها بازداشت شده بود که پس از ساعاتی آزاد گردید.

 اطلاعیه خبری شماره 6 کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی
اسامی تعدادی از بازداشت شدگان سنندج تا این لحظه

کمیته گزارشگران حقوق بشر- به دنبال عدم اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی، درخواست وکلای این دانشجوی دربند مبنی بر بررسی های بیشتر به زودی به صورت رسمی دنبال خواهد شد. با این حال از روز گذشته علاوە بر اعضای خانواده حبیب الله لطیفی، شماری از فعالان مدنی در شهر سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدەاند که تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی به دست نیامده است.
تا این لحظه دستگیری دست کم ۱۲ نفر از این فعالان مورد تائید کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی است که اسامی آنها به شرح زیر است: ۱.سیمین چایچی شاعر و نویسنده، ۲. حميد ملك الكلامي فعال محيط زيست، ۳. سعید ساعدی روزنامه نگار، ۴. حمید ساعدی فعال مدنی، ۵. افشین شیخ الاسلامی وطنی از اعضای انجمن های محیط زیست سنندج، ۶. هاشم رستمي فعال كارگری، ۷. زاهد مراديان فعال کارگری، ۸. واحد مجيدی، ۹. یحیی قوامی، .۱۰ ژیان ظفری از زندانی سیاسی سابق، ۱۱. محمود محمودی روزنامەنگار، ۱۲. پدرام نصراللهی فعال كارگري و زنداني سياسي سابق. لازم به یادآوری ست روز گذشته مختار زارعی روزنامەنگار و فعال مدنی اهل سنندج نیز از سوی این نیروها بازداشت شده بود که پس از ساعاتی آزاد گردید.

علاوه بر این عباس لطيفي پدر حبيب لطيفي، سه تن از برادران حبيب، سه تن از خواهران وی و عروس این خانواده نیز همچنان در بازداشت به سر می برند.

بر اساس گزارش های رسیده به کمپین در عصر امروز، حبیب الله لطیفی دانشجوی کرد محکوم به اعدام هم اینک در وضعیت مناسب جسمی و روحی در زندان مرکزی سنندج به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست: