دوشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۹۱

فرزندان نسرین ستوده، چهار ماه است که از ملاقات با مادرشان محروم اند

به گزارش بی بی فارسی و به نقل از البرز نیوز:
ملاقات حضوری نسرین ستوده با فرزندانش انجام نشد
خانواده نسرین ستوده که امروز (یک شنبه ۲۱ آبان‌ماه) در پی تماس دادستانی تهران برای ملاقات با این وکیل زندانی که ۲۶ روز است دراعتصاب غذا است به زندان اوین مراجعه کردند، پس از گذشت چند ساعت امکان ملاقات با وی را نیافتند.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده در صفحه فیس بوک خود با اعلام این خبر نوشت: "ظرف یک ساعت باید خودم را به دادستانی که در بازار تهران است می‌رساندم، مهراوه را از مدرسه و نیما را که سرما خورده است از خانه بر میداشتم و سر ساعت در سالن ملاقات حاضر می‌شدیم. درست سه ساعت و نیم ما را مقابل زندان منتظر گذاشتند و یک ساعت پس از تعطیلی زندان دست از پا درازتر برگشتیم."
نسرین ستوده، وکیل زندانی شده که دوران محکومیتش را در زندان اوین می‌گذراند در اعتراض به شرایط زندان از ۲۵ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است.
براساس گزارش‌های رسیده از تهران در پی اعتصاب غذا، خانم ستوده چند بار به بهداری زندان اوین انتقال داده شده است.
آقای خندان با ابراز نگرانی نسبت به بی اطلاعی از وضعیت همسرش که از هفته گذشته به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شده است نوشت: "از آنجا که درمانگاه بند اطلاعات با درمانگاه زندان فرق میکند اگر هم به درمانگاه رفته باشد هیچکس خبردار نخواهد شد. هجده ماه است که تلفن ندارد. بدون هم سلولی و در انفرادی است."
آقای خندان انتقال خانم ستوده را به بند ۲۰۹ غیر قانونی دانسته و گفته است: "قرار تنبیهی که به او داده‌اند سلول انفرادی است ولی به طور غیر قانونی ممنوع الملاقات هم کرده‌اند. بند ۲۰۹ بندی است که زندانی برای استفاده از دستشویی هم باید چشم بند داشته باشد. مسوولین زندان باید پاسخگو باشند چرا زندانی‌ که در حال سپری کردن حکم‌اش است اکنون به دست بند امنیتی ۲۰۹ سپرده شده است."
آقای خندان با اشاره به اینکه فرزندانشان چهار ماه است که از ملاقات حضوری با خانم ستوده محروم هستند، نوشت: "سه ساعت و نیم چشم بچه‌ها به در زندان بود و با هر دفعه باز و بسته شدن، منتظر بودند که آنها را برای ملاقات صدا میکنند. اما هیچوقت این اتفاق نیفتاد."
این درحالی است که اعضای خانواده خانم ستوده با گذشت یک سال همچنان اجازه ملاقات با این زندانی سیاسی را ندارند. به گفته آقای خندان بر اساس نامه‌ای که به سالن ملاقات داده شده است: "حتی پدر نسرین ستوده که بیش از دو سال است به رحمت خدا رفته است، همچنان ممنوع الملاقات است."
نسرین ستوده وکیل دادگستری از شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: