چهارشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۱

گزارش تظاهرات کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی در پاریس، به مناسبت روز 25 نوامبر

گزارش تظاهرات در پاریس
همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان و دراعتراض به اعمال خشونت های سازمان یافته دولتی علیه زنان در ایران، به دعوت کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی و با حضور جمعی از ایرانیان یک گردهمایی اعتراضی در روز یکشنبه 25 نوامبر 2012 از ساعت 15:30 تا 17 در مقابل مرکز جرج پمپیدو پاریس برگزار شد.

در طول این مراسم که با پخش سرودهای مبارزاتی و میهنی همراه بود، شرکت کنندگان با در دست داشتن تصاویر فعالین زندانی جنبش زنان در ایران و پلاکاردها و تابلوهایی حاوی مطالبی از موارد متعدد نقض حقوق زنان و خشونت هایی که بخصوص در چارچوب قوانین حقوقی و قضایی در طول 34 سال گذشته توسط جمهوری اسلامی بر زنان ایرانی تحمیل می شود به اطلاع رسانی پرداخته و با پخش تراکت هایی با همین مضامین به زبان فرانسه، در بین مردم به افشاگری پرداختند که مورد توجه بسیاری از شهروندان فرانسوی قرار گرفت. برخی از آنها سوال هایی را در باره شرایط زنان ایرانی طرح می کردند که پاسخ به این سوال ها آنها را در بهت و حیرت فرو می برد. آنها تاسف و انزجار خود را از رفتار حکومت اسلامی و اعمال خشونت دولتی بر زنان در ایران ابراز می کردند.
در این افشاگری ها و گفتگوهای توضیحی برای فرانسویان، ایرانیان حاضر به ویژه بر روی وضعیت خطرناک نسرین ستوده، برنده جایزه ساخاروف، تاکید می کردند و برای آنها توضیح می دادند که جان نسرین ستوده پس از نزدیک به چهل روز اعتصاب غذا در خطر است. وقتی در پاسخ به پرسش آنها در باره علت اعتصاب غذای او، در باره رفتار وحشیانه حکومت با زندانیان و محروم کردن آنها از حقوق اولیه شان به عنوان زندانی و به ویژه ممنوع الخروج کردن دختر سیزده ساله نسرین توضیح داده می شد، احساسی آمیخته از خشم و انزجار در چهره شان موج می زد.
در پایان، سپیده فارسی عضو کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی، به زبان فرانسه برای حاضران در باره مناسبت و چرایی این گردهمایی اعتراضی، اعمال خشونت دولتی بر زنان در ایران، مبارزه زنان برای به دست آوردن حقوقشان و بهای سنگینی که برای آن می پردازند صحبت کرد و از همه خواست که با تکیه بر همبستگی بین المللی از مبارزات زنان ایران دفاع کنند.
گردهمایی با پخش سرود ای ایران پایان یافت.
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

هیچ نظری موجود نیست: