جمعه، آبان ۱۲، ۱۳۹۱

"هیچ کس پاسخگوی خانواده زنان زندانی اعتصاب کننده نیست."

یکی از اعضای خانواده اعتصاب کنندگان زندانی زن سیاسی: "اگر اتفاقی در زندان بیفتد تا ملاقات بعدی ما نمی‌توانیم هیچ اطلاعی از وضعیت زندانی بگیریم."
درپی تفتیش و بازرسی بند زنان زندان اوین توسط نیروهای امنیتی، نه نفر از زنان این بند در اعتراض به این تفتیش که آن را "توهین‌آمیز" خوانده‌اند، دست به اعتصاب غذا جمعی زده‌اند.
خانواده‌های این زندانیان با ابراز نگرانی از وضعیت این افراد می‌گویند با توجه به تعطیلی سه روزه در ایران و تعطیلی دادستانی و دادسرای اوین(شهید مقدس) هیچ‌کس پاسخگوی "خانواده‌های نگران" نیست.
براساس گزارش وب سایت کلمه نزدیک به میرحسن موسوی، بهاره هدایت، ژیلا بنی یعقوب، مهسا امرآبادی ،شیوا نظرآهاری و نسیم سلطان بیگی از جمله زندانیانی هستند که دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده‌اند. این زندانیان خواستار "عذرخواهی" مقامات زندان بابت این بازرسی شده‌اند.
یکی از اعضای خانواده اعتصاب کنندگان با اشاره به بی‌خبری از وضعیت این افراد به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "اگر اتفاقی در زندان بیفتد تا ملاقات بعدی ما نمی‌توانیم هیچ اطلاعی از وضعیت زندانی بگیریم."
روز گذشته، دهم آبان اعلام شد که بعد از بازرسی نیروهای امنیتی از بند زنان زندان اوین، تعدادی از زنان بازداشتی در این بند، نسبت به عملکرد ماموران زندان اعتراض کرده و دست به اعتصاب غذا زده اند.
یکی از اعضای خانواده اعتصاب کنندگان گفت که "دیروز هم من خبر را در وبسایتی در اینترنت خواندم اما هیچ کس جوابگو نیست."
او همچنین افزود: "مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که خیلی از این زندانیان که مخالف اعتصاب غذا هستند، برای اینکه صدایشان شنیده شود، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. متاسفانه دادستانی نیز تعطیل است، جلوی زندان هم که مراجعه می‌کنیم، تنها نگهبان دم در را می‌بینیم که او هم هیچ چیزی نمی‌داند."
مقامات ایرانی بارها نامناسب بودن شرایط رفاهی و وضعیت زندانیان در زندان‌ها را رد کرده اند.
در همین خصوص صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه روز گذشته گفته است: "زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر به مراتب بهتر است."
هم‌اکنون نسرین ستوده، وکیل و از فعالان حقوق بشری ایران در اعتراض به شرایط حبس خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
مهدی خزعلی نیز که به تازگی بازداشت شده پیش از بازداشتش در آخرین یادداشتی که در وبسایت شخصی خود منتشر کرده بود، نوشته که در صورت بازداشت به اعتصاب غذا دست خواهد زد.
 
بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: