یکشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۱

هرگز از یادتان نخواهیم کاست!

بازدید جمعی از نمایشگاه «امید، نام من است»
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی، سازمان دهنده بازدید جمعی
در بیست و چهارمین سالگرد فاجعه ملی کشتار جمعی زندانیان سیاسی در سال 1367، و در پاسخ به فراخوان سراسری «همبستگی برای حقوق بشر در ایران» برای گرامی داشت یاد جانباختگان راه آزادی ایران، کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی یک بازدید جمعی از نمایشگاه «امید، نام من است» را در شهر فرانکفورت، سازمان می دهد.
جان های شیفته شان سرشار از رویای آزادی، برابری و پیشرفت برای مردم بود و برای ایران سربلندی می خواستند و جایگاهی شایسته در خانواده بزرگ جهانی. اما پاسخ حاکمان ستمگر جمهوری اسلامی به آنها جوخه های آتش و چوبه های دار بود.
 سخن از ده ها هزار جانباخته راه آزادی ایران است. از آنهایی که با سربلندی به جهل و شقاوت نه گفتند، با شهامت در برابر جوخه های آتش ایستادند و بی تزلزل بر سر دار رفتند. آنهایی که برای زنده ماندنِ ارزش های انسانی، در بهترین و پُربارترین سال های زندگیشان، شجاعانه مرگ را پذیرا شدند. آنهایی که با نثار همه هستی خود، چهره واقعی حاکمان جمهوری اسلامی را به مردم ایران و جهان نشان دادند. سخن از جانباختگان سرکوب خونبار ده سال اول حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران است.
در بیست و چهارمین سالگرد فاجعه ملی کشتار جمعی زندانیان سیاسی در سال 1367، و در پاسخ به فراخوان سراسری «همبستگی برای حقوق بشر در ایران» برای گرامی داشت یاد جانباختگان راه آزادی ایران، کمیته مستقل ضدسرکوب شهروندان ایرانی یک بازدید جمعی از نمایشگاه «امید، نام من است» را سازمان می دهد.
«امید، نام من است» نمایشگاهی است که به همت منیره برادران و پرستو فروهر از دهم مارس 2012 در خانه «آنا فرانک» در فرانکفورت برپاست و تا آخر اکتبر 2012 ادامه دارد. در این نمایشگاه بازماندگان و یادگارهای قربانیان سرکوب در سال های پس از انقلاب با ما سخن می گویند. روایتی از آن سال ها که هرگز به اینگونه نشنیده و حس نکرده ایم.
بازدید جمعی کمیته مستقل ضدسرکوب از این نمایشگاه، در روز یکشنبه 14 اکتبر و بصورت یک سفر یک روزه به فرانکفورت برگزار خواهد شد. در این سفر، فروغ جواهری، جواد جواهری و رضا معینی از خانواده های قربانیان سرکوبِ آن سال ها همراه ما خواهند بود. همچنین رضا علیجانی و تقی رحمانی از شاهدان مستقیم کشتار زندانیان سیاسی و عقیدتی که سال های زیادی را در زندان های جمهوری اسلامی سپری کرده اند حضور خواهند داشت.
پس از دیدار از قسمت های مختلف نمایشگاه و دیدن فیلم، که ساعت سه بعدازظهر شروع و نزدیک به یکساعت و نیم طول خواهد کشید، منیره برادران در گفتگویی با ما از انگیزه و هدف برپایی این نمایشگاه، وظیفه حفظ خاطره و پیشگیری از فراموشی و هم چنین دادخواهی سخن خواهد گفت که شرکت اعضای خانواده های قربانیان، شاهدان کشتار زندانیان و دیگر حاضران در این گفتگو به آن عمق و وسعت می بخشد.
هنرمندی مهرداد بران و جهان مهربخش، هنرمندان مردمی و خوبمان هم که در این سفر همراه ما خواهند بود به این بازدید غنای بیشتری خواهد بخشید.
اگر مایل به شرکت در این سفر هستید تا پایان روز چهارشنبه دهم اکتبر، با شماره های زیر تماس بگیرید
06.12.09.15.97 – 06.62..54.96.6. – 06.60.91.76.96
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

هیچ نظری موجود نیست: