دوشنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۱

با وجود تمام تلاش ها، حکم اعدام سعید صدیقی به همراه 9 تن دیگر بامداد دوشنبه به وقت ایران اجرا شد


آقای صدیقی همراه با ۹ تن دیگر ساعاتی قبل اعدام شد هر چند در دادرسی و چگونگی اثبات اتهامات ایشان همچنان شبهات جدی وجود داشت. مادر آقای سعید صدیقی پس از آخرین ملاقات با فرزند خود خبر از اجبار فرزندش به اعتراف تلویزیونی داد.


وی گفت: «بازجویی کرده بودن...گفته بودن بگین از ما شما راضی هستین. پسرم گفته بود نه من راضی نیستم...من این کاره نیستم. می گفت مامان داشتن ازمون فیلم می گرفتن... اصرارشون این بود که باید بگی، قبول کنی که این کار کردی.» مادر آقای صدیقی هم چنین اضافه می کند که فزرند وی در تمام مدت بین به تاخیر افتادن قرار اعدام قبلی و امروز در سلول انفرادی به سر برده و در هنگام ملاقات توان ایستادن بر روی پاهای خود را نداشته است.
اجبار آقای صدیقی و دیگر محکومین به اعتراف در محکم بودن پایه ی اتهامات و پرونده ی آن ها شبهات اساسی ایجاد می کند. برای مثال:

1. وکیل آقای صدیقی در لایحه ی دفاعیه ی خود گفته است که دادگاه متهم را به تحصیل
۲۰۰ ملیون تومان پول از راه قاچاق کرده اما حتی از بررسی گردش حساب آقای صدیقی برای اثبات این ادعا خودداری نموده است.

2. آقای صدیقی در طی سه جلسه محاکمه شده اما در دو جلسه ی اول وکیل نداشته است. وکیل وی از دادگاه تقاضای مهلت بیشتر برای ارائه ی مدارک نموده اما دادگاه به این درخواست ادعایی نکرده است.

3. در طی جلسات دادگاه، متهم که بدون وکیل و بدون اطلاعات قضایی بوده به دادگاه اعلام می کند که تحت فشار اعتراف کرده و اثر انگشت وی را زیر اعترافات با چشم بسته و بدون این که به او اجازه ی خواندن بدهند، گرفته اند اما ریاست دادگاه به جای توجه به دفاعیات متهم وی را مرعوب کرده و با حالت تهدید آمیزی از وی پرسیده که آیا منظور وی اتهام زدن به بازپرس است.

هیچ نظری موجود نیست: