سه‌شنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۰

جان حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس جوان در خطر است

حسین رونقی ملکی(بابک خرمدین) فعال حقوق بشر در 22 آذر سال 1388 دستگیر شد. در طول این مدت اطلاع رسانی مناسبی در خصوص او و نیز کمپینی برای آزادی او شکل نگرفته است.

حسین یکی از مسئولان ایران پروکسی بود که برای مبارزه با سانسور اقدام به ساخت فیلترشکن می نمودند. او پیش از دستگیری تمام تمام وقت و انرژی خود را صرف اطلاع رسانی در خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی، تنظیم دادخواست و جمع آوری امضاء برای آزادی آنان، و وبلاگ نویسی در خصوص آزادی بیان می کرد.
پس از دستگیری اما حسین تحت فشارهای شدید روحی و جسمی قرار دارد برای حضور در مقابل دوربین تلویزیون جهت اخذ اعترافات و پذیرفتن اتهامات ساختگی. وی از تاریخ 2 خرداد در اعتراض به شرایط غیرعادلانه و فشار و بدرفتاری مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زد و سه روز بعد در تاریخ پنجم خرداد به سلول انفرادی در زندان اوین انتقال یافت.
رونقی ملکی در 10 خرداد اجازه یافت که ملاقات کوتاهی با خانواده خود داشته باشد و این سومین ملاقات او با خانواده پس از 6 ماه بازداشت است. مادر وی نیز در بیرون زندان دست به اعتصاب غذا زده بود. گفته می شود حسین هم اینک در شرایط بسیار بد جسمانی قرار دارد و به سختی قادر به تکلم است.
برای اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان ها و حمایت از حسین رونقی ملکی که در وضع جسمانی وخیمی در زندان بسر می برد لطفن پتیشن زیر را امضاء کنید


هیچ نظری موجود نیست: