سه‌شنبه، آذر ۱۴، ۱۳۹۱

نسرین ستوده به اعتصاب غذای خود پایان داد

 
سایت کلمه می نویسد: "متعاقب دیدار رضا خندان همسر این زندانی سیاسی و گروهی از فعالان زنان با برخی از نمایندگان و پیگیری های محمدرضا تابش و ابوترابی فرد و مذاکره آنها با رییس مجلس و قوه قضاییه و با برداشتن محدودیت های قضایی از مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده، وی به اعتصاب غذای خود پایان داد".
نسرین ستوده وکیل دعاوی ایرانی امروز درزندان اوین چهل نهمین روز اعتصاب غذای خود را گذراند. بنا برگزارش های انتشاریافته، وضع جسمی نسرین ستوده به علت بیش ازیک ماه ونیم اعتصاب غذا بسیار وخیم است.آقای رضا خندان، همسرنسرین ستوده، که روزیک شنبه دوم ماه نوامبربه صورت کابینی با وی دیدارکرده است می گوید: "وضع جسمی خانم ستوده درپی اعتصاب چهل نه روزه به قدری وخیمترشده است که من دیگرامیدی ندارم که هفته های آینده او قادرباشد حتی به سالن ملاقات بیاید. حتماً کارش به بیمارستان خواهد کشید".
همسرنسرین ستوده می گوید: "نگرانی خانم ستوده تنها از ممنوع الخروج شدن دخترمان مهراوه دوازده ساله نیست، شاید بعضی ها بگویند اشکال ندارد مهراوه فقط نمی تواند به خارج ازکشوربرود، اما واقعیت چیزی دیگر است، اولاً حق یک کودک بدون دلیل معقول و قانونی گرفته شده و ثانیاً اگراینجا جلویشان گرفته نشود، فردا می توانند احضارش کنند، پس فردا بازداشتش کنند و هزارویک اتفاق دیگر، نسرین ازهمه این اتفاق های بعدی نگران است و اینکه به خاطراو بچه دوازده ساله اش دربیرون تهدید شود".
خانم ستوده به خانواده اش گفته بود تا زمانیکه ممنوعیت خروج دخترش رسماً لغو نشود اعتصاب غذارا ادامه خواهد داد.

روزیک شنبه نماینده ای از مجلس شورای اسلامی به نام محمد حسن آصفری، با اشاره به وضعیت خانم ستوده، گفته بود:
"درجلسه مجلس مصوب شد تا تیمی از نمایندگان برای بازدید از زندان اوین و دیداربا خانم ستوده بروند و اگروضعیت خلاف قانون باشد حتماً رسیدگی می شود".
امروز سه شنبه، هنوز گزارشی درمورد اقدام مجلس اسلامی منتشرنشده است.

نسرین ستوده درسیزدهم شهریور سال 1389 دو سال پیش بازداشت شد و دردادگاه بدوی به یازده سال حبس، بیست سال محرومیت از وکالت و بیست سال ممنوعیت ازخروج از ایران محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر سپس محکومیت خانم ستوده را به شش سال حبس و ده سال محرومیت از وکالت کاهش داد.
درحال حاضر یک کمپین بین المللی وسیع برای حمایت از بانوان زندانی ایرانی، به ویژه خانم نسرین ستوده، وکیل دعاوی برجسته ی زندانی، درجریان است.
پارلمان اروپا جایزه مهم حقوق بشری خود را تحت عنوان "جایزه ساخاروف" امسال به خانم ستوده اعطاء کرده است.

درداخل ایران ده ها تن ازبانوان فعال ایرانی طی روزهای یک شنبه و دوشنبه با تجمع درمقابل دستگاه قضائی وبا برقراری تماس های مداوم با مسئولین این دستگاه، خواستارپیگیری وضعیت خانم ستوده گردیده اند.
این بانوان روزیک شنبه با نوشتن نامه ای نسبت به وخامت وضعیت خانم ستوده هشدارداده بودند.
دراین حال به گزارش سهام نیوز، سایت خبری رسمی پارلمان آلمان امروز نسبت به سلامت جسمی این زندانی ابرازنگرانی کرده است.
دراین بیانیه ازخانم ستوده با عنوان "نسرین ستوده سمبُل ستم دیدگان" یاد شده است.
و بالاخره اصغرفرهادی سینما گرایرانی و برنده جایره اسکارسال دوهزارو دوازده امروز با انتشارنامه ای خطاب به خانم ستوده از وی درخواست کرده است به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
در بخشی از این نامه آمده است: "من نیزهمچون بسیاری از هموطنان شما دل نگران سلامت شما هستم و ازاین طریق با ستایش از پایداری شما تقاضای پایان دادن به اعتصاب را دارم".

هیچ نظری موجود نیست: