سه‌شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۹۱

گزارش برپائی جشن شب یلدا همزمان با گرامیداشت تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، توسط حامیان مادران پارک لاله ایران در فرزنو/ شمال کالیفرنیا

پایان شب سیه سپید است
 در هشتم ماه دسامبر، حامیان مادران پارک لاله ایران در فرزنو، شب یلدا را همزمان با سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در محل کلیسای یونترین برگزار کردند.
برروی صحنه تصاویر بزرگ نسرین ستوده بعنوان سمبل مقاومت و ستار بهشتی، سمبل قربانیان استبداد مذهبی به چشم میخورد. در ابتدای برنامه دو تن از اعضای هیئت مدیره کانون به تشریح تاریخچه حقوق بشر و وضعیت حقوق بشر در ایران پرداختند و سپس خانم شهرزاد سپانلو با ارکستر خود به هنر نمائی پرداخت. در این برنامه که بیش از چهار صد نفر در آن شرکت کردند پیام کانون فرهنگ و هنر  قرائت شد.

                                        پیام کانون فرهنگ و هنر
شب یلدا را همزمان با سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر گرامی میداریم.
شب سیاه استبداد مذهبی در پهنه سرزمین ما فقر و ظلم و جهالت را گسترانیده است . اما آسمان میهن – پر از ستاره هاست
در رزم برای آزادی – زنان ایران پرچمدار مبارزه هستند و از همین روست که در سیاه چالهای رژیم جمهوری اسلامی وحشیانه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. نسرین ستوده و ده ها تن از فعالین کمپین یک میلیون امضا از یکسو و مادران پارک لاله از سوی دیگر حاکمیت جهل را به ستوه آورده اند.
دانشجویان و کارگران نیز در این مبارزه در کنار کانون نویسندگان ایران و دیگر آزادگان این مرز و بوم در مبارزه ای مدنی و بدور از خشونت، سرافرازانه به استبداد نه می گویند.
دگراندیشان و خصوصا پیروان دیانت بهائی علیرغم فشار و آزار های غیر قابل تصور، در نجابتی احترام برانگیز، حاضر به تسلیم نمی شوند. در همین لحظات که در کنار هم هستیم  بارمان احسانی 5 ماهه و رسام تبیانیان 11 ماهه در آغوش مادران بهائی خود در سلول های زندان سمنان از هر گونه امکانی محرومند.
در تلاش برای کسب آزادی لحظه ای از پا نباید نشست.

هیچ نظری موجود نیست: