دوشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۱

تصویر نسرین ستوده و جعفر پناهی بر سر در پارلمان اروپا در بروکسل


گردهمایی در بروکسل برای نجات جان نسرین ستوده
امسال پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به خاطر مبارزات حقوق بشری و انسان دوستانه خانم نسرین ستوده و آقای جعفر پناهی، به آنان اختصاص داد.

بنا به درخواست انجمن های مدافع حقوق بشر ایرانی، پارلمان اروپا در بروکسل با نصب عکس های نسرین ستوده و جعفر پناهی بر سر در این پارلمان موافقت کرد. این کار دوشنبه، سوم دسامبر، انجام شد.
برای پشتیبانی از نسرین ستوده و جعفر پناهی و برای سپاسگزاری از نمایندگان پارلمان اروپا، پنج انجمن ایرانی از بلژیک به همراه شبکه «همبستگی برای حقوق بشر در ایران» یک گردهمایی در روز سوم دسامبر، در برابر پارلمان اروپا در بروکسل برگزار کردند.
در این گردهمایی ایزابل دوران، معاون پارلمان اروپا؛ باربارا لوخبیلر رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا؛ شهلا شفیق، نویسنده، پژوهشگر و فعال جنبش زنان و عضو کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی در پاریس؛ مسعود اسدالهی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر؛ پیر وانری استاد دانشگاه آزاد بروکسل؛ حسن نایب هاشم، پزشک و مدافع حقوق بشر؛ حمید داداشلو نماینده پنج انجمن ایرانی در بلژیک و سه عضو شورای هماهنگی شبکه «همبستگی برای حقوق بشر در ایران» فاطمه رضایی، پرویز مختاری و بهمن امینی درباره سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران صحبت کردند. آنها همبستگی خود را با جعفر پناهی و به ویژه نسرین ستوده، سمبل مبارزه آزادادیخواهانه مردم ایران، ابراز کرده و اعلام کردند تمام تلاش خود را به کار خواهند برد تا جمهوری اسلامی را وادار سازند به خواست های نسرین ستوده پاسخ گفته و او به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

پس از پایان گردهمایی، هیئتی مرکب از شهلا شفیق (پاریس)، فاطمه رضایی(دورتموند)، مرسده محسنی(کلن)، ثریا کریمی (کلن)، حسن نایب هاشم (وین)، سیامک بازارگرد (بروکسل)، پرویز مختاری (هامبورگ)، انور میرستاری(بروکسل)، پیر وانری (بروکسل) و بهمن امینی (پاریس) در دفتر خانم ایزابل دوران معاون پارلمان اروپا با او دیدار کردند.

آنها در این دیدار، معاون پارلمان اروپا را در جریان وضعیت جسمانی خطرناک نسرین ستوده قرار دادند و آخرین خبرها در باره سلامتی اش را پس از چهل و هشت روز اعتصاب غذا به خانم ایزابل دوران منتقل کردند. سخنگویان هیئت تاکید کردند که علائمی مثل کم شدن بینایی و یا قبول نکردن مایعات از طرف بدن، نشان از وضعیت وخیم جسمی نسرین ستوده دارد و در این شرایط هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری که هیچ کدام ما حتا نمی خواهیم تصورش را بکنیم رخ دهد.

آنها برای خانم ایزابل دوران توضیح دادند که ممنوع الخروج کردن یک کودک دوازده ساله عملی غیر قانونی است و جرم محسوب می شود و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی یکی از امضا کنندگان «میثاق بین المللی حقوق کودکان» است، از او خواستند که از طریق پارلمان اروپا اقدام کرده و بخواهند این حکم ناعادلانه و غیرقانونی لغو شود تا نسرین ستوده به اعتصاب خود پایان دهد و تاکید کردند جمهوری اسلامی را مسئول هر اتفاق ناگواری که برای نسرین ستوده بیفتد می دانند.

خانم ایزابل دوران قول داد هرچه زودتر و پس از دیدار با رئیس پارلمان اروپا از او بخواهد در این باره اقدام کند.

هیچ نظری موجود نیست: