چهارشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۹

ماه اسفند، ماه زنان و مادران ایرانی، بر همه ایرانیان مبارک بادا!

در حمایت از مادران پارک لاله (عزادار) ایران، لطفن پتیشن زیر راامضا کنید http://www.petitiononline.com/Iran2009/petition.html

تصویر برگرفته از سایت کمیته بین المللی نجات پاسارگاد

مطابق تقویم ایرانی، پنجمین روز از ماه اسفند، روز جشن "اسفندگان" خوانده می شود و "سپندارمذ" فرشته و ایزدبانوی این ماه است. از دوران ایران باستان، این روز را، بمناسبت قدرت باروری، عشق و مهر و مادری سپندارمذ، روز زن - زمین، خواندند و مقام زن – مادر را بسیار می ستودند.
دریغ، ماهی که می بایست به ستایش و آرامش و خدمت به زنان و مادران ایرانی آغاز می شد، به حمله و ضرب و شتم و کشتن و دستگیری و شکنجه بهترین جوانانمان تبدیل شد، و مادر و مادران دیگری را داغدار کرد.
ما ضمن تسلیت به همه مادران عزادار، آرزو می کنیم زین پس جهان بگونه دیگری بگذرد؛ چشمی را خونبار و قلبی را شکسته نبینیم. باشد تا زین پس، قدر مهر و مقام مادری، بشناسیم. مادر، که  همچون زمین، بارور، زاينده و پرورش‌ دهنده بوده و همه موجودات، همانگونه که بر پهنه زمین رشد می کنند در پناه آغوش مادر است که پروریده می شوند و می بالند.  
در اساطير ايراني، "سپندارمذ" بود كه پيشنهاد و فرمان ساختن تير و كمان برای آرش كمانگير را به منوچهرشاه داد تا گستره آغوشش را برای فرزندان خود، فراخناك‌تر كند.
ایران، مادر همه ی فرزندان ایرانزمین و آغوش گرم مادران را گرامی بداریم که نیکوئی جهان از اوست

هیچ نظری موجود نیست: