یکشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۸۹

آزادی شیوا نظر آهاری

با یقین به رسیدن به حکومتی سکولار و دمکرات

 شیوا نظر آهاری حوالی ساعت ۹ عصر یکشنبه بیست و هشت شهریور با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی آزاد شد.


هر چند آزادی شیوا بدون قید و شرط و با تبرئه از اتهاماتش نبود ، اما این امید را ایجاد میکند که بتوان با پافشاری بر آزادی وی این خواسته را تحقق بخشید.
شیوا نظر آهاری از فعالین حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر در سال گذشته برای بار دوم در زمانی که به همراه جمعی از فعالین جنبش زنان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه اقای منتظری راهی قم بود دستگیر شد و بیش از ۹ ماه را در زندان اوین به سر برد.
وی بخشی از دوره زندان خود را در انفرادی به سر برده است وسپس به بند عمومی منتقل شده است. شیوا نظر آهاری در رابطه با حقوق زنان و کودکان کار و کودکان خیابانی و همچنین در رابطه با حمایت از زندانیان سیاسی و خانواده های آنان فعالیت داشته و تلاش داشت که موارد نقض حقوق بشر را رسانه ای کرده و در این رابطه آگاهی رسانی کند.
او درسال ۱۳۸۱ برای اولین بار به خاطر داشتن چند شمع در کیفش دستگیر و پس از نزدیک به سه هفته با وثیقه ی ۴۰ میلیون تومانی آزاد و مبلغ دویست هزار تومان جریمه شد. دومین بار در ۱۸ تیر ۱۳۸۳ در مقابل دفتر سازمان ملل دستگیر شد که اینبار نیز پس از ۲۰ روز آزادشد، اما به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد. سومین بازداشت او۲۴ خرداد ۸۸ بود که پس از ۱۰۲ روز در اول مهر ماه همان سال از زندان با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. آخرین بازداشت وی نیز در ۲۹ آذر ماه سال قبل (۱۳۸۸) بود.
شبکه سراسری همکاری زنان ایرانی آزادی وی را به خانواده او و تمامی فعالین حقوق بشر تبریک میگوید.
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی
/



هیچ نظری موجود نیست: