شنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۹

غم تو چیست نگارا؟ / شعر / رضا مقصدی

با یقین به رسیدن به حکومتی سکولار و دمکرات
رضا مقصدی

غم تو چیست نگارا / به حمید منتظری
جزیره های بهار
به انتظار تو بودند


به انتظار پیامی
که از کرانه ی قلب تو، عاشقانه برآید -
صنوبران ِجوان
به جان ، شکفتن ِعشق ِ تو را هماره سرودند.

تو در شبانه ترین لحظه های نیلوفر
به تابناکی ِ تاریخ ِ تاکها خواندی
و در چکامه ی تابانت
که رنج ِشبها را
ز خاطرات ِ درختان ِ شهر بر می داشت
هزار پنجره خندید.
 
کسی نمی داند
که جان ِ عاشق ِ تو
کجا، چگونه فرو مُرد
که در کبودی ِ چشمان ِ هر بنفشه، غم توست.

عزیز ِ گمشده ی من!
بسوگواری ِ آوازت
که در طراوتِ گل های باغ همسایه
و در نجیب ترین لحظه های من جاریست
دلم بخنده ی هیچ عابری سلام نگفت.

به لاله ها گفتم:
دل ِ غمین ِمرا
 بشادمانی ِآغوش ِ باغها ببرید
که در تبسم ِ سرشار ِ شمعدانیها
و در ترنم ِ شفاف ِ آب های صبور
حضور ِزمزمه ی لحظه های شیدائی ست.

به لاله ها گفتم :
بسوگواری آوازِ بی قراری تو
طنین ِ داغ ِ دل ِعاشقم تماشائی ست.
       
18 فروردین 66
هایدلبرگ

۱ نظر:

ناشناس گفت...

شعر بسیار زیبا و مؤثری بود