دوشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۹۲

گزارش بزرگداشت نام و یاد جانباختگان در کشتار سیاسی رژیم اسلامی در سال 1367، در لس آنجلس

روز یکشنبه 8 سپتامبر بنا به دعوت 4 نهاد مدافع حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، جمعی از هموطنان در کتابخانه مرکزی شهر سانتامونیکا گرد هم آمدند تا ضمن گرامی داشت یاد جانباختگان فاجعه ملی قتل عام زندانیان سیاسی در ایران طی تابستان و پاییز 1367، شاهدی باشند بر استمرار دادخواهی در مقابل این جنایت علیه بشریت .

در این برنامه که توسط گروه های مدافع حقوق بشر و دمکراسی برای ایران از جمله حامیان مادران پارک لاله/لس آنجلس-ولی برگزار شد، آقای علیرضا عزیزی پیام عفو بین الملل را به مناسبت این فاجعهء فراموش نشدنی به اطلاع حضار رساندند.
در گزارش این نهاد حقوق بشر که روز پنج‌شنبه، ۷ شهریور، منتشر شد با انتقاد از عدم پاسخ‌گویی مقامات ایران درباره کشتار دسته‌جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی سال ۱۳۶۷ آمده است که جمهوری اسلامی «پس از۲۵ سال همچنان تلاش می‌کند این واقعه را از حافظه‌ها پاک کند». «هیچ‌گاه در مورد این کشتار گسترده تحقیقات صورت نگرفت، هیچ یک از مقامات مسئول و مجریان این قتل عام محاکمه نشدند و در واقع برخی از همان افراد اکنون در سطوح بالای حکومت ایران هستند.» عفو بین الملل همچنین از آن‌ چه«سرکوب و اذیت و آزار» خانواده‌های قربانیان این واقعه می‌خواند به شدت انتقاد می کند و در نهایت از حکومت ایران می خواهد که «حق دسترسی و انتشار حقایق، اجرای عدالت در مورد مسئولان این فاجعه و غرامت به خانواده قربانیان این کشتار» را محترم بشمارد.

سپس سخنران برنامه ،خانم بانو صابری از زندانیان سیاسی سابق ، که همسر ایشان در اعدامهای گروهی سال 67جان باخت، ضمن اشتراک تجارب فردی خود ، مسئله دادخواهی عمومی را طرح نموده تأکید کردند بخشش عاملین این جنایات گر چه نزد برخی می تواند گزینه ای فردی به شمار آید، ولی شرط نخست آن قبول مسئولیت عاملین و آمرین آن و به رسمیت شناختن کامل حق دادخواهی است. ایشان همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد شیوه برخورد حتی برخی اصلاح طلب های وابسته به حکومت با این فاجعه، انتقاد کردند خود نامه های بسیاری برای برخی از آنان فرستاده اند که تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

در انتها ضمن بازدید شرکت کنندگان از نمایشگاه کوچک حامیان مادران پارک لاله /لس آنجلس-ولی که به این مناسبت تهیه شده بود، پتیشن هایی در آزادی زندانیان سیاسی در ایران نیربه امضا رسید.
برای دیدن سایر عکس ها در این مراسم می توانید به فیس بوک حامیان مادران در لس آنجلس / ولی مراجعه نمائید:

هیچ نظری موجود نیست: