چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۱

روز حمایت مردم از محمد صدیق کبودوند


 شماری از فعالان کرد، در حمایت از محمد صدیق کبودوند پیشنهاد کرده اند تا روز شنبه ۱۰ تیر برابر با ۳۰ ژوئن به عنوان «روز حمایت مردم کردستان از محمد صدیق کبودوند» نامگذاری شود.

به گزارش مرکز مطبوعاتی و اطلاع رسانی انسانیت وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان، فعالان کرد عنوان کرده اند که «روز ۳۰ ژوئن نمادیست برای همه آنانی که نمی خواهند چشمانشان را به روی کبودوند و سایر زندانیان بیمار ببندند. یک کلمه، یک جمله، یک یادداشت، یک عکس، یک کارتون، یک شعر، یک ترانه، یک قطعه موزیک، تهیه یک فایل صوتی و تصویری مرتبط با کبودوند، حداقل کاریاست که می توان در این روز انجام داد. حداقل کاری که برای جلوگیری از وقوع فاجعه باید انجام داد.»
انتشار این فراخوان در حالی صورت می گیرد که بیش از یک ماه از اعتصاب غذای محمد صدیق کبودوند، رییس زندانی سازمان حقوق بشر کردستان سپری می شود و آخرین خبر از وضعیت ایشان این است که کلیه های آقای کبودوند دچار عفونت شده و تداوم اعتصاب، ایشان را در معرض خطر جدی قرار داده است.
وزارت اطلاعات بارها با درخواست پزشکان جهت مداوای وی در خارج از زندان مخالفت کرده است و اخیرا نیز با درخواست وی جهت مرخصی برای پیگیری راه های درمان پسرش مخالفت کرده است.
۱۰ تیر امسال مصادف است با ششمین سال بازداشت محمد صدیق کبودوند. رییس سازمان حقوق بشر کردستان در پنج سال گذشته از حق مرخصی رفتن محروم بوده است. علاوه بر این، مسئولان و قضایی بارها با درخواست پزشکان جهت مداوای وی در خارج از زندان مخالفت کرده اند و اخیرا نیز با درخواست آقای کبودوند جهت مرخصی [برای پیگیری راه های درمان پسرش] مخالفت کرده اند.

حمایت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان حمایت و پشتیبانی خود را از فراخوان فعالان مدنی ،سیاسی و حقوق بشری در خصوص نام گذاری روز ۱۰ تیرماه برابر با ٣۰ ژوئن روز حمایت جامعه کردستان از کبودوند اعلام کرده است. متن این بیانیه در پی می‌آید:

ازفراخوان ۱۰ تیر روز حمایت جامعه کردستان از کبودوند پشتیبانی می‌کنیم
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ارج نهادن به تلاش‌ها و زحمات فعالان حقوق بشری، مدنی و سیاسی کردستان در داخل و خارج از کشور حمایت و پشتیبانی خود را از نام‌گذاری روز ۱۰ تیر برابر با ٣۰ ژوئن با نام «حمایت جامعه کردستان از کبودوند» اعلام می‌دارد و امیدوار است همه انسان دوستان در سراسر جهان به ویژه در کردستان هم‌دل و هم‌گام به این فراخوان بپیوندند.
بر گرفته از
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه ۷ تير ۱٣۹۱ - ۲۷ ژوئن ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست: