دوشنبه، خرداد ۲۲، ۱۳۹۱

جایزه ساليانه بنیاد پژوهشهای زنان ایران در زمینه پژوهش های فمینیسم انتفادی -حامد شهیدیان به خانم ثریا فلاح اهدا شد


٢٣ مين كنفرانس ساليانه بنیاد پژوهشهای زنان ایران كه در تاريخ ١٥ تا ١٧ جون امسال با نام گفتمان دو نسل در دانشگاه تکنولوژی ماساچوست، کمبریج، ایالات متحده امريكا برگزار مي گردد مانند هر سال به بررسى مسائل مربوط به زنان و گفتمان فمینیسم، هنر و خلاقیت زنان ایرانی مي پردازد.

اين بنياد از سال ٢٠٠٧ و پس از اختصاص جايزه آقاى حامد شهيديان به اين بنياد هر ساله با بررسى مقالات پژوهشى در زمينه مسايل زنان و در جهت تشویق و ترغیب مطالعات انجام شده توسط دانشجویان، نویسندگان مستقل، پژوهشگران، و فعالان مسايل زنان به بهترين و جامعترين پژوهشهاى ارائه شده به كنفرانس يك و يا دو نفر را انتخاب و ضمن معرفى اثر آنها در كنفرانس لوح و جايزه فوق را اهدا مي كند.

امسال بنياد پژوهشهای زنان ایران اعلام كرد كه جايزه ساليانه خود در زمینه پژوهش های فمینیسم انتفادی- حامد شهيديان را مشتركا به خانم ثریا فلاح، محقق و نویسنده کرد ایرانی در زمینه پژوهش های فمینیسم انتفادی، و خانم ماريا اوستبى اهدا خواهد كرد  

كميته بررسى مقالات و پژوهشهاى بنياد زنان مقاله پژوهشى " بررسی وضعیت زنان مناطق کُردنشین در ایران، لنزها و زوایا ی ستم ومقاومت را " که در آن بحث موقعیت زنان در منطقه کردستان ایران، تجزیه و تحلیل مقاومت زنان کرد در برابر ظلم و ستم از دیدگاه های مختلف پرداخته است را شايسته اين جايزه تشخيص داده اند.

در مطلبى كه در اين زمينه در وب سايت بنياد امده است ، ذكر گرديده كه این جایزه توسط خانم ناهید شهیدیان در روز جمعه ١٥ ماه جون در دانشگاه ام آی تی کمبریج ماساچوست محل برگزارى كنفرانس اهدا خواهد شد.

در گفتگوئى كه با خانم فلاح داشتيم ايشان اظهار داشتند که عمیقا افتخار می کنند که به عنوان گیرنده مشترک این جایزه مهم انتخاب شده است. او معتقد است که اهدای این جايزه نه تنها در به رسمیت شناختن کار فردی بلکه اذعان اهمیت و تاکید روی چالش های زنان اقلیت ها در ایران است بالاخص که توجه به وضعیت زنان اقلیتها و چالشهای آنان بسیار کم رنگ است.
خانم ثریا فلاح كارشناس ارشد حقوق و روابط بين الملل مقيم كاليفرنيا نويسنده چند كتاب در زمينه مسايل زنان و سياست خارجى، مقالات زیادی به زبان های انگلیسی، فارسی و کردی است که به طور منظم در رسانه های و مجلات و سايتهاي اينترنتى منتشر شده است. او به طور منظم در برنامه های رادیویی در مورد فرهنگ، حقوق بشر و حقوق زنان در ایران و کردستان شرکت می کند. خانم فلاح جوايز متعددى را براى فعاليتهايشان در زمينه دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان دريافت كرده اند. نامبرده در ماه آوريل امسال به دريافت جايزه ساليانه " سازماندهى، مديريت و حقوق بشر" كه از سوى شوراى مشورتى ايندو امريكائى شريف لوس آنجلس بزرگ هر ساله به مدافعان حقوق بشر اهدا مي گردد نايل آمدند.

"بنياد پژوهش‌هاي زنان ايران از سال 1990 كنفرانس‌هاي بين‌المللي خود را با شركت علاقمندان از سراسر جهان برگزار كرده و پژوهش‌ها، يافته‌ها و تلاش‌هاي هنري ارائه شده به اين كنفرانس‌ها را به صورت سالنامه منتشر مي‌سازد . امسال ٢٣ مين كنفرانس بين المللى اين بنياد با حضور محققين، پژوهشگران، هنرمندان و صاحب نظران مسايل زنان در امريكا در ايالت ماساچوست برگزار مي گردد

هیچ نظری موجود نیست: