سه‌شنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۹۰

فراخوان جهانی به مناسبت روز جهانی زن ۸ مارس - ۱۷ اسفند


گرامی باد ۸ مارس روز جهانی زن!
نود سال از روزی که زنان رشت به پیشگامی خانم روشنک نوعدوست و «جمعیت پیک سعادت نسوان»، نخستین راهپیمایی زنان ایران را در شادباش به روزجهانی زن در روز ۱۷ اسفند ۱۳۰۰ برگزار کردند، می گذرد. ما بار دیگر فرارسیدن هشت مارس روز جهانی زن را به همه ایرانیان، به ویژه زنانی که در راه دست یابی به اهداف حق طلبانه خود در۳۳ سال گذشته لحظه ای دست از مبارزه برنداشته اند، تبریک می گوییم.
 هشت مارس روز تجدید پیمان برای رفع تبعیض علیه زنان بعنوان نیمی ازجامعه انسانی است که به رغم حضورشان در همه عرصه های زندگی در جامعه بشری، هم چنان از حقوق برابر برخوردار نیستند.
سالی که گذشت برای زنان بسیاری از کشورهای جهان سالی پراز آشوب و نابسامانی بود و در همان حال نوید بخش. قیام های ضددیکتاتوری در کشورهای عربی، زنان کشورهای تونس، مصر ، بحرین، یمن و... را در برابر راهی بس طولانی و پُرمخاطره قرار داده است. این قیام ها اگرچه نشان دادند که پایان عصر دیکتاتوری فرا رسیده و نمیتوان برای همیشه مبارزه مردم برای آزادی و دموکراسی را سرکوب کرد، در عین حال، نیروهای واپس گرای جامعه را به تکاپو واداشته تا از آزادی های به دست آمده برای محدود کردن حقوق زنان تلاش کنند. تنها مبارزه پیگیر نیروهای مترقی در این کشورها با خواست های «برابری کامل حقوق زن و مرد» و «جدایی دین از حکومت» است که می تواند سدی در برابر کوشش نیروهای واپسگرا باشد. آزمون انقلاب ایران و نقش حکومت اسلامی در محدود کردن حقوق زنان و برقراری تبعیض جنسیتی، درس های گرانبهایی برای این کشورها در بر دارد تا همچون ایرانیان از چاله درنیامده، به چاه تاریک حکومت دینی درنیفتند.
اهدای جایزه صلح نوبل به دو زن از لیبریا و یک زن از یمن، گواه دیگری از نقش برجسته زنان در دگرگونی های اجتماعی و سیاسی بزرگ جهان در سال گذشته بود. اهدای این جوایز همچنان نشان داد که جهان، مبارزه زنان را در کشورهای در حال توسعه، در راه پیشرفت و برابری حقوقی، با توجه بسیار، دنبال و از آن پشتیبانی می کند.
در سال گذشته، مبارزه میان حکومت دینی و مردم در ایران همچنان ادامه داشت. تصویب قانون «حمایت خانواده!» که به معنای به رسمیت شناختن چند همسری و پذیرش ازدواج با خردسالان است، جدائی جنسیتی در دانشگاه ها و محیط های درمانی، سهمیه بندی جنسیتی در مراکز آموزشی، ادامه تعرض های گذشته نیروهای واپسگرا به حقوق زنان بود. بیکاری، گرانی، نا امنی، دستگیری های گسترده و محکومیت های سنگین به زندان و تبعید، شرایط زنان را از پیش هم شکننده تر کرد. اما با وجود این شرایط طاقت فرسا، زنانی چون بهاره هدایت، زنده یاد هاله سحابی، نسرین ستوده و بسیاری دیگر، در زندان و بیرون زندان، با شجاعتی کم نظیر شعله مبارزه را فروزان نگاه داشته اند. تلاش های فعالین جنبش زنان ایران در خارج از کشور نیز نقش مهمی در پیشبرد هدف های این جنبش داشته است.
مادران پارک لاله با پافشاری بر خواسته هایشان مبنی بر «لغو مجازات اعدام»، «آزادی زندانیان سیاسی» و «محاکمه و مجازات آمرین و عاملین جنایات
۳۳ سال اخیر» به مبارزه ادامه می دهند. آنها به خاطر این پایداری قهرمانانه بارها و بارها دستگیر و زندانی شده اند. ولی سرکوب، پیگرد و زندان خللی در عزم آنها برای پیگیری خواست های بر حقشان ایجاد نکرده است.
آنچه در ماه های اخیر نوید بخش بود، هماهنگی در تحریم انتخابات از سوی طیف گسترده ای از نیروهای سیاسی ایران است. رویکرد مشترک در این امر می تواند زمینه ای برای گام های مشترک بعدی در دفاع از حقوق و آزادی های مردم باشد.
.
نه به سیاست های زن ستیز رژیم جمهوری اسلامی !
نه به سرکوب، زندان و اعدام در ایران !
نه به جنگ و هرگونه مداخله نظامی در ایران!
آری به همبستگی با جنبش های برابری خواهانه و ضد تبعیض زنان در جهان، به ویژه در خاور میانه !
آری به آزادی و دموکراسی در ایران !

با شرکت در راهپیمایی، برگزاری میز گرد، سخنرانی، نمایشگاه عکس و فیلم و غیره
روز جهانی زن را گرامی داریم


اتحاد برای ایران ـ بلژیک
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ امریکای شمالی
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران-ـ اورنج کانتی(کالیفرنیا)
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ نیویورک
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ لوس آنجلس
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ تورانتو
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران ـ واشنگتن دسی
اتحاد جمهوریخواهان ایران - برلین
اتحاد جمهوریخواهان ایران - کلن
اتحاد جمهوریخواهان ایران - مالمو
اتحاد جمهوریخواهان ایران - وین
انجمن همبستگی ایرانیان ـ دالاس
انجمن فرهنگی ایرانیان شهر کلن
انجمن حقوق بشر و دموکراسی ـ هامبورگ
انجمن گفتگو - ونکوور
اینفو گلوب ـ سوئد
جامعه دفاع از حقوق بشر ودموکراسی در ایران ـ سوئد
جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران ـ جنوب کالیفرنیا
جامعه حقوق بشر ایران درفلوریدا ـ اورلندو فلوریدا
جمعیت پشتیبانی از مبارزات دموکراتیک مردم ایران ـ کلن
جمعیت دفاع از حقوق مردم ایران در اتریش
حامیان مادران پارک لاله-ـ مادران صلح دورتموند
محل و زمان اجرای برنامه ها در شهر دورتموند
حامیان مادران پارک لاله ـ ژنو
حامیان مادران پارک لاله ـ هامبورگ
حامیان مادران پارک لاله ـ لوس انجلس (ولی)
حامیان مادران پارک لاله ـ ایتالیا
حامیان مادران پارک لاله ـ وین
حامیان مادران پارک لاله ـ کلن
خانه همبستگی مهر (کلن)
سکولار دموکراسی در ایران ـ شیکاگو
سازمان جمهوریخواهان ایران
شبکه همبستگی ایرانیان فرزنو ـ کالیفرنیا
صدای موج سبزـ جنبش سبز لندن
صدال موج سبز ـ کاردیف
فدراسیون اروپرس
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی ـ فرانسه
فراخوان به راهپیمایی برای بزرگداشت روز جهانی زن- پاریس
کمیته جمعی از ایرانیان نورد وست فالن آلمان(اسن، کلن،ووپرتال)
کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران - اتریش
مونیخ همیار ایران ـ مونیخ
نسل آزادیخواه ایران- اتریش
هیئت تحریریه نشریه الکترونیکی ترکمن صحرا گلوبال
هیئت مدیره انجمن مهرگان - گوتنبرگ


اگر به عنوان یک نهاد می‌خواهید با سازماندهی حرکتی در شهرتان به صورت مستقل، و یا در همکاری با نهادهایی از شهر شما که در حرکت سراسری
۸ مارس روز جهانی زن شرکت دارند، به لیست برگزارکنندگان این حرکت بپیوندید، و یا می‌خواهید از این حرکت پشتیبانی کنید، با ایمیل زیر تماس بگیرید : free.iran.for.all.iranians@gmail.com

لازم به ذکر است که تعدادی از هنرمندان، کنشگران حقوق زنان، حقوق بشر و سایر حوزه های اجتماعی از فراخوان بصورت فردی حمایت کرده اند ولی از آنجائیکه قرار بود تنها اسامی نهادها، انجمنهای فرهنگی، حقوق بشری و مدنی که مراسمی برای بزرگداشت این روز دارند و با شبکه نیز همکاری می کنند و یا از مفاد فراخوان حمایت می کنند در زیر فراخوان درج شود لذا از درج اسامی این سروران معذوریم.
کمیته ی هماهنگی انجمنهای حقوق بشری ایرانیان خارج از کشور

هیچ نظری موجود نیست: