سه‌شنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۹۰

پیام جبهه ملی ایران (سازمانهای خارج از کشور) به مناسبت روز جهانی زن

بمناسبت 8 مارس روز جهانی زن
خواهان آزادی کلیه زنان سیاسی زندانی هستیم

زن ستیزی و وضع قوانین تبعیض آمیز و ارتجاعی علیه زنان از ویژگی های جمهوری اسلامی است. سرکوب گسترده زنان با اجباری کردن حجاب و وضع قوانین تبعیض آمیزی چون تثبیت حق تعدد زوجات برای مردان، محدود کردن حقوق زنان در خانواده، عدم برابری حق وراثت و  ارزش شهادت زن و مرد در امور قضائی، پائین آوردن سن ازدواج و مسئولیت کیفری، حق قیمومت و حضانت فرزندان، مجازات سنگسار و بالاخره جداسازی زنان از مردان در اتوبوس تا مدرسه و دانشگاه در جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
علی رغم این تمهیدات، تمامیت خواهان حاکم نتوانسته اند زنان را به کنج خانه تبعید کنند.  حضور زنان در کلیه عرصه های اجتماعی چشم گیر است و بینش حکومت دینی که زن را انسان دست دوم می انگارد، باعث شده که امروز زنان فرهیخته و مبارزی چون نسرین ستوده، بهاره هدایت، مهدیه گلرو، شیوا نظر آهاری، لیلی توسلی، نازنین خسروانی، شبنم مددزاده و ... بدلیل مبارزه برای برابری کلیه آحاد مردم از جمله زن و مرد در مقابل قانون، در زندان بسر میبرند و مقاومت و مبارزه زنان چنان عمیق و گسترده شده که موفقیت جنبش حق طلبانه و مدنی مردم ایران برای نیل به آزادی، دمکراسی پایدار و جدائی دین از حکومت، بدون حضور فعال ایشان غیر قابل تصور است. 
تا زمانی که زنان بمثابه نیمی از جمعیت کشور از برابری حقوقی با مردان محرومند، نمیتوان امیدی به رهائی ایران داشت. بعبارت دیگر آزادی ایران منوط به آزادی زنان و رفع قوانین تبعیض آمیز علیه آنان است. بدون شک مردم ایران نیز مانند سایر مردم منطقه خاورمیانه که دیکتاتوری ها را یکی پس از دیگر به زباله دان تاریخ فرستاده اند، این حکومت متعلق به قرون و اعصار گذشته را تحمل نخواهند کرد و با استقرار دمکراسی و جدائی دین از حکومت، ساختارها و نهادهای لازم برای کنترل قدرت حاکمین و تضمین رعایت حقوق انسانی و شهروندی خود ایجاد خواهند نمود. 
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور خواهان رفع کلیه تضییقات از زنان و تساوی کامل حقوق زن و مرد در مقابل قانون است. ما خواهان آزادی فوری زنان سیاسی زندانی هستیم و از کلیه هم میهنان میخواهیم که به مبارزات خویش برای آزادی آنان از چنگال رژیم تمامیت خواه تا حد ممکن شدت بخشند.

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همایون مهمنش
شانزدهم اسفند 1390 برابر ششم مارس 2012

هیچ نظری موجود نیست: