پنجشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۰

گزارش بزرگداشت روز جهانی زن در آتلانتا

دکتر شهلا عبقری و خانم محبوبه عباسقلی زاده

بزرگداشت روز جهانی زن در آتلانتا از طرف بنیاد اسماعیل خویی
بنیاد اسماعیل خویی  برنامه ای در روز دهم ماه مارس به مناسبت روز جهانی زن ، در آتلانتا  بر گزار کرد.  برنامه   ساعت  چهار پس از نیمروز، با خوش آمد گویی و معرفی بنیاد اسماعیل خویی آغاز گردید.
بنیاد خویی نهادی فرهنگی و فراسیاسی  است، که یازد ه سال پیش در مبارزه با سنت مرگ پرستی و ستایش زندگی، بنام شاعر پرآوازه ایران، در آمریکا تاسیس گردید. در تمامی این دوران  یازده ساله، روز جهانی زن با اجرای برنامه ویژه در باره مسائل زنان ایران، توسط این نهاد گرامی داشته شده است.
بدنبال معرفی بنیاد ،  در مورد اهمیت روز جهانی زن  و  مبارزات پی گیر زنان ایران سخنانی گفته شد و سپس خانم محبوبه عباسقلی زاده معرفی گردید
محبوبه عباسقلی زاده فعال زنان، مستند ساز و پژوهشگر مطالعات زنان، یکی از بنیانگذاران کمپین قانون بی
سنگسار است. عباسقلی زاده اولین بار در سال  1383 در پرونده موسوم به وبلاگنویسان دستگیر شد و  40 روز در بازداشت بود. ایشان یک بار دیگر،  در  13 اسفند  1385 به همراه  32 تن دیگر از فعالان حقوق زن در تجمع مقابل دادگاه انقلاب تهران دستگیر شد و مدت  18 روز را در سلول انفرادی بسر برد.ا و بار دیگر در حوادث پس از انتخابات دستگیر شد.عباسقلی زاده، در سال 2010 مجبور به خروج از ایران شد و بلافاصله به اتهام اخلال در امنیت ملی به دو سال و نیم زندان و شلاق محکوم شد. وی، پس از مدت کوتاهی اقامت در مالزی و فرانسه به امریکا آمد و تلویزیون زنان را آغاز کرد. ایشان در عین حال استاد میهمان در دانشگاه کانتیکت بوده و به تدریس در دپارتمان مطالعات زنان مشغول است.
 پس از معرفی، خانم عباسقلی زاده سخنرانی* بسیار ارزنده ای را تحت عنوان " چالش های جنبش زنان با جنبش دمکراسی خواهی" ارایه دادند  که مورد توجه حاضران قرار گرفت . در بخش سوال وجواب  حاضران خلاقانه شرکت کردند و چالش های جنبش زنان، مورد بحث وگفتگو قرار گرفت  .  پس از تنفس و پذیرایی، سخنانی در مورد زنده یاد  خانم سیمین دانشور بانوی توانای ادبیات ایران که در روز 8مارس رخت از جهان بر بستند  گفته شد و یک دقیقه سکوت اعلام گردید . برنامه با اجرای موسیقی دلپذیر توسط هنرمندان   گروه  " آزادی"، که از کارولینای شمالی رنج سفر به آتلانتا را بر خود همواره کرده بودند، به  پایان رسید  که  بسیار مورد استقبال قرار گرفت. 
12-مارس -2012
*ویدیوی سخنرانی بزودی در دسترس قرارخواهد گرفت

هیچ نظری موجود نیست: