جمعه، مرداد ۲۷، ۱۳۹۱

هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب، ذر حال کما است


 هاشم شعبانی زندانی سیاسی عرب پس از یکسال و اندی تحمل شکنجه روحی و روانی و شکنجه جسمانی به دلیل احتمال فوت، روز چهارشنبه ۱۵.٨.۲۰۱۲ از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان کارون این شهر منتقل شده است.

به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ هاشم شعبانی که شاعر، دبیر دبیرستان های شهر خلفیه (خلف آباد) در جنوب شرق اهواز، فارق التحصیل ادبیات عرب و دانشجوی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد است، بیش از یک سال است که در سلول های انفرادی اداره اطلاعات استان تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی و شکنجه جسمانی قرار گرفته است.
منابع حقوق بشری می گویند؛ مدیریت زندان کارون با توجه به وضعیت وخیم این زندانی سیاسی تصمیم به انتقال او به بیمارستان گرفت اما این تصمیم با مخالفت اداره اطلاعات مواجه شد. بنا به گفته فعالان حقوق بشر احتمال قوی وجود دارد که هاشم شعبانی در روزها یا ساعت های آینده بمیرد.
تا به حال ۶ زندانی سیاسی عرب در اثر شکنجه روحی وروانی و جسمانی در بازداشتگاههای مختلف ادارات اطلاعات شهرستان های حمیدیه، اهواز، دزفول، شوش و دیگر شهرها جان باخته اند.
غیبان عبیداوی از حمیدیه، محمد چلداوی از اهواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش، ناصر آلبوشوکه از اهواز و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلفیه بر اثر شکنجه مستمر در بازداشتگاههای اطلاعات کشته شده اند.

مطابق یک گزارش دیگر دیگر زندانیان سیاسی همپرونده با هاشم شعبانی چون؛ محمد علی عموری، هادی راشدی، برادران جابر و مختار البوشوکه، رحمان عساکره اطلاعی همچنان در زیر شکنجه قرار دارند.
مطابق این گزارش ٥ نفر از زندانیان سیاسی عرب در زندان کارون بنام های هاشم شعبانی نژاد شاعر - وبلاگ نویس و دبیر ادبیات عرب ، هادی راشدی دبیر شیمی، محمد علی عموری نژاد وبلاگ نویس، سید یابر البوشوکه و برادر وی سید مختار البوشوکه که توسط شعبه ٢ دادگاه انقلاب اهواز قاضی سید محمد باقر موسوی به اتهام محارب به اعدام محکوم شده بوده اند در تاریخ پنجم اوت توسط نیروهای اطلاعاتی از زندان کارون به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شداند.
منابع حقوق بشری أضافه نموده اند که این افراد که دو روز پیش به زندان کارون بازگردانده شده اند در طی این ١٠ روز بشدت شکنجه شده و در شرایط روحی و جسمانی بسیار سختی بسر می برند که در اثر شکنجه استخوان هادی راشدی شکسته و هاشم شعبانی نژاد همکنون در حالت کما (اغماء)می باشد و وضعیت وی بسیار وخیم است.
شکنجه این زندانیان در زمانی انجام می شود که پرونده های آن ها در دیوان عالی کشور تحت بررسی می باشد. منابع محلی می گویند بعد از صدور حکم اعدام و تائید ان در دادگاه تجدید نظر، اهالی خلف آباد با یک تومار اعتراض خود نسبت به أحکام غیر قانونی و غیر انسانی صادره در حق این فعالان مدنی و فرهنگی را نشان داده اند. إمضاء کننده گان تومار که همگی از معتمدین، معلمان، شاعران و روشنفکران همراه با فعالان فرهنگی مساجد منطقه می باشند، فعالیت مدنی و فرهنگی این افراد را تائید کرده اند.
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
آدينه  ۲۷ مرداد ۱٣۹۱ -  ۱۷ اوت ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست: