شنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۱

یک خبر خوب


مهدیه گلرو، فعال دانشجویی دربند آزاد شد
به امید آزادی همه ی عزیزان دربند

فعالیتهای دانشجویی و محرومیت از تحصیل

مهدیه گلرو، به علت نقدهایی که در قالب برگزاری تجمعات دانشجویی، انتشار نشریه، برگزاری نشست ها به عملکرد دولت احمدی نژاد صورت گرفت و همچنین به دلیل تلاش هایش برای جلوگیری از انحلال انجمن دانشگاه علامه طباطبایی توسط رییس دانشگاه (صدرالدین شریعتی)، در سال ۱۳٨۵ در حالی که تنها یک ترم تا فارغ التحصیلی فاصله داشت از تحصیل محروم شد و این محرومیت تا سال ۱۳٨٨ به صورت پی در پی تمدید شد.


در پرونده تحصیلی وی ٨ ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات درج گردیده است. وی در دوران انتخابات دهم ریاست جمهوری در ستاد مهدی کروبی فعالیت داشت. مهدیه گلرو به همراه دیگر دانشجویان محروم از تحصیل شورایی تشکیل دادند با عنوان "شورای دفاع از حق تحصیل" که پیش از انتخابات تجمعاتی مقابل وزارت علوم و صدا و سیما در در اعتراض به ادعای محمود احمدی نژاد که منکر وجود دانشجویان ستاره دار( محروم از تحصیل) شده بود، برگزار می کردند.

زندان پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸)

مهدیه گلرو، در ١١ آذر ۱۳٨٨ بازداشت شد و در فروردین ۱۳٨٩ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرداد ۱۳٨٩، عیناً از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدید نظر تهران تأیید شد.
مهدیه گلرو پس از روز دادگاه به همراه زندانیان سیاسی دیگر نظیر بهاره هدایت به بند قرنطینه متادون که به مجرمین معتاد و جهت ترک آنان اختصاص دارد، انتقال یافت که امکان هر گونه تماس و ارتباط با دنیای خارج از آن‌ها سلب شد. وحید لعلی‌پور نیز همسر مهدیه گلرو در شهریورماه ۱۳۹۰ از سوی پلیس امنیت احضار و پس از مراجعه به پلیس امنیت گیشا، با یک ون به دادسرای مستقر در زندان اوین منتقل شد. همچنین وی به دلیل پیامی که از داخل زندان به مناسبت ۱۶ آذر ۱۳٨٩ انتشار داد به همراه مجید توکلی و بهاره هدایت از سوی قاضی مقیسه به ۶ ماه حبس دیگر نیز محکوم شد و به همین علت ۸ ماه متناوب از ملاقات کابینی محروم بود که مهدیه گلرو به همراه بهاره هدایت در اعتراض به محرومیت از ملاقات اعتصاب غذا کردند.

برگرفته از ویکی پدیا
 





هیچ نظری موجود نیست: