سه‌شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۱

روناک صفارزاده پس از 55 ماه حبس، از زندان آزاد شد

خبرگزاری هرانا - روناک صفار‌زاده زندانی عقیدتی زن روزهای گذشته از زندان مرکزی سنندج آزاد شده است.

به گزارش کردانه، روز گذشته «۲۴ اردیبهشت» روناک صفار‌زاده زندانی سیاسی کرد پس از سپری کردن ۵۵ ماه زندان از زندان آزاد شده است. روناک که یکی از فعالین جنبش زنان در سنندج بود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان به ۶ سال و ۷ ماه زندان تعذیری محکوم گشت و پس از سپری کردن بیش از دو سوم این حکم به دلیل فاقد بودن سو سابقه از زندان آزاد گردید.

در ماه‌های پایانی سال گذشته «محمد شریف» در سخنانی از در ابهام بودن عفو مشروط این زندانی سخن به میان آورده بود و افزوده بود که بر اساس قوانین کیفری به دلیل نبود سو سابقه‌ای باید با عفو مشروط روناک صفار‌زاده موافقت به عمل آید.
لازم به ذکر است که روناک صفار‌زاده در ۱۷ مهر سال ۱۳۸۶ در پی موج بازداشت‌هایی که سنندج را فرا گرفت از اولین کسانی بود که همراه با بیش از ۱۰ فعال دیگر بازداشت شد و بیش از ۲ ماه را در سلول‌های اداره اطلاعات سنندج سپری نمود، همچنین روناک صفار‌زاده از جمله زندانیانی بود که در سال ۱۳۸۷ در اعتراض به شرایط ناگوار زندانیان کرد در اعتصاب غذای سراسری مشارکت نمود.
از جمله کسانی که همزمان با روناک صفار‌زاده بازداشت شده بودند می‌توان به یاسر گلی فعال دانشجویی و حقوق بشر، فردین مرادی فعال محیط زیست و حوزه فرهنگ، هانا عبدی فعال جنبش زنان و حبیب ا.. لطیفی فعال حوزه محیط زیست نام برد

هیچ نظری موجود نیست: