یکشنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۰

گزارش گردهمآیی حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / ولی، در اعتراض به حکم اعدام شیرکو معارفی فعال سیاسی


برای دیدن تصاویر بیشتر به فیس بوک حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / ولی مراجعه کنید
برای دیدن ویدیو این مراسم به لینک زیر مراجعه کنید
بيانيه حاميان مادران پارك لاله در لس آنجلس / وَلی، در اعتراض به تائيد حكم اعدام شيركو معارفى فعال سياسى
٢٦ مارچ ٢٠١١
همزمان با ديگر حاميان مادران (عزادار) پارك لاله در ايران و در خارج از كشور، امروز ما حاميان مادران پارك لاله در لس آنجلس / ولی، گرد آمده ايم تا اعتراض خود را نسبت به تداوم احكام اعدام ، زندانهاى طويل المدت، آزار، شكنجه ، زندان و ترور آزاديخواهان و طرفداران حقوق  بشر و دمكراسى در ايران ابراز كنيم.
 
هفته گذشته همزمان با فرارسيدن سال نو ، نوروز و بهار طبيعت و عليرغم مخالفت سردمداران جمهوري اسلامى ايران با جشنهاى سال نو ميليونها نفر به خيابانها ريختند، چهارشنبه آخر سال را آتش افروختند و بر بام بلند كوههاى كردستان فرياد آزادى را نويد دادند. در اين ايام بار ديگر خبر تائيد حكم اعدام شير كو معارفى ، جويى از اندوه و ناراحتى را در ميان دلسوزان وطن ايجاد كرد.
شيركو معارفى در تاريخ ٩ مهرماه سال ١٣٨٧ به اتهام همكارى با احزاب اپوزسيون كرد در بانه دستگير گرديد و بلافاصله به زندان مركزي سقز منتقل گرديد. در مدتى كمتر از سه ماه كه همراه با شكنجه هاى وحشيانه بوده است، به اتهام محاربه با خدا به اعدام محكوم گرديد.
بنا به اظهارات وكلاى آقاى معارفى، آقايان رايزن و شيخى حكم اعدام شيركو در نهايت ناباورى و غير عادلانه صادر شده است. آنان مطرح نمودند كه موكل ايشان هيچگونه جرمى كه مستحق اعدام باشد را انجام نداده اند. آنان ضمن استناد به اصل ١٦٧ قانون اساسى جمهوري اسلامى اعلام كرده اند كه آراى دادگاه بايد مستند باشد، در هيچ جاى پرونده دليل و مدرك و حتى اقرار محكمه پسندى ارائه نشده است
در حاليكه اجلاسيه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، جمهوري اسلامي ايران را بعنوان يكي از بزرگترين ناقضان حقوق بشر در جهان معرفى نموده است و ضرورت تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر و نظارت و كنترل مرجع بين المللي  بر ايران را متذكر شده است، با اينحال ايران همچنان بى اعتنا به اين اخطارهاى جهاني به جنايات خود عليه مردم ايران ادامه مي دهد
حامیان مادران پارک لاله منطقه ولی-لس آنجلس از تمامی آزادیخواهان ، فعالان مدنی و حقوق بشرى و سازمانهای انساندوست جهانی درخواست می کندکه  به فراخوان نجات  شیرکو معارفی و خانواده اش پاسخ مثبت داده و برای نجات جان این زندانى سیاسی و سایر فعالین سیاسی و مدنی تلاش واقدام فوری نمایند.
جوانان فعال ما سرمایه های گرانبهای امروز و فردای  کشور هستند و نابودی برنامه ریزی شده و سیستماتیک آنان به بقای استبداد و دیکتاتوری در ایران یاری می رساند.بر این اساس ما خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی ،مدنی و حقوق بشری در بند ،برداشتن و حذف اعدام از قوانین ایران و ارج نهادن به تلاش تمام فعالان حقوق بشرى که در صف اعدام هستند می باشیم.
 
ما فورا از مقامات ايرانی درخواست مي كنيم كه حكم اعدام شيركو را كه پس از يك دادگاه غير مصفانه  و به دلايل سياسى صورت گرفته است را  متوقف كنند همچنين از مسئولين قضايی ايران می خواهيم كه با لغو اين حكم در جهت حذف حكم اعدام در ايران بر آيند و به ندای سازمان هاي بين الملى ، سازمان عفو بین الملل ، مادران پارك لاله و مادران صلح کُردستان و تمامی سازمانهای حقوق بشری و همچنين درخواست رسمی خانواده ایشان که به این حكم معترض هستند گوش فرادهند  و از همگان می خواهیم که اعتراضات خود را هر چه گسترده تر پی گرفته و خواستار افزایش جدی فشار های بین المللی برحکومت جمهوری اسلامی ايران باشند.


هیچ نظری موجود نیست: