چهارشنبه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۰

من دستگيرى یوسف رشیدی را محكوم ميكنم / ارسال نامه اعتراضی

صدای یوسف رشیدی باش
نگذار صدایش را خاموش کنند!

محمد یوسف رشیدی از فعالان دانشجویی چپگرای دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران رشته کامپیوتر است. او در اعتراضات دانشجویی علیه حضور احمدی نژاد در دانشگاه نقش برجسته ای داشت در اعتراض جسورانه به حضور احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک با بالا بردن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود "رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست" جمله بالا بر روی یک پلاکارد ساده کاغذی چین و چروک خورده، در دست دانشجویی شجاع و چپ، او را به یکی از نمادهای شناخته شده مبارزات دانشجویی بدل کرد. او توسط کمیته انضباطی دانشگاه به سه ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد و از تحصیل معلق شد.

همان هنگام روزنامه گاردین در گزارشی پیرامون این جسارت و بی باکی نوشت: "دانشجويي ۲١ساله که شعار "رئيس جمهور فاشيست" را در دست داشت در ميان اخراج شدگان است. گفته می شود وی بعد از انتشار عکسش توسط رسانه های خارجی، از جمله گاردين، در خطر قرار گرفته دو تن از مامورین محافظ احمدی نژاد با او درگير شدند ، گفته میشود او مخفی شده است. يکی ديگر از دانشجويان بسيجي گفت: " پدرش را در می آوريم. او واقعا خطرناک است. مراقبين اکنون در خوابگاه دنبال او می گردند . . ."

بعد از پایان سه ترم محرومیت، یوسف رشیدی به دانشگاه باز گشت٬ اما بار دیگر در اسفند ماه ۸۷ به اتهام برگزاری تجمع غیر قانونی در ماجرای اعتراض دانشجویان به دفن کشته شدگان جنگ ایران و عراق و انتشار نشریه غیر قانونی مجددا به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم می شود.

یوسف
در پرونده فعالیتهای دانشجویی خود انتشار نشریه دانشجویی فریاد، عضویت در شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک و حضور فعال در بسیاری از تجمعات صنفی و سیاسی دانشگاه های تهران را دارد. یوسف روز ۱۶ آذر در هنگام ورود به دانشگاه توسط حراست دانشگاه بازداشت و به نیروهای امنیتی تحویل داده شد و دو ماه از بازداشت خود را در بند عمومی زندان اوین نگهداری شد. پس از ۷۰ روز بازداشت در بند ۲۰۹ روز پنجشنبه به همراه حدود ۴۰ تن دیگر از بازداشت شدگان از بند ۲۰۹ زندان اوین به اندرزگاه ۷ منتقل شد. حدود ۳۰ روز از بازداشت خود را در دو نوبت در اعتصاب غذا بسر برد و یک هفته نیز در بیمارستانی بیرون از زندان اوین بستری شد.

یوسف در اعتراض مردمی ۱۳ آبان  ١٣۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت می شود و پس از سی ساعت بعد از احراز هویت به قید تعهد آزاد گردید٬ اما بیست و سه روز بعد در ششم آذرماه با حکم دادسرای انقلاب شهرستان نوشهر در منزل پدری‌اش درنوشهر٬  توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت گردید و پس از دو روز بازداشت در زندان اطلاعات نوشهر به تهران منتقل شد.

از اولین لحظه ی بازداشت خود دست به اعتصاب غذا می زند و در اولین و تنها ملاقات حضوری خود به گفته ی مادرش کاهش شدید وزن داشته است بطوری که مادر وی در لحظات اول قادر به شناختن وی نبوده است.


در اعتراض به تمدید قرار بازداشت موقت خود و بلاتکلیفی در زندان دست به اعتصاب غذا زد. او اعلام کرد تا مشخص شدن وضعیتش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد٬ او بلاتکلیف در سلول بند ۲۰۹ باقی ماند. وضعیت وخیم جسمی و ضعف بدنی شدید یوسف رشیدی در پی اعتصاب غذای اول نگرانیها بابت سلامتی وی را افزایش داد. یوسف  پس از پایان یافتن بازجویی های طاقت فرسا و انتقال از سلول انفرادی به سلولهای سه نفره ی ۲۰۹ اعتصاب غذای خود را شکست.

 شخص دادستان در بازدید دادستان تهرات از بند ۲۰۹ مستقیما به وی اعلام می کند که وثیقه ی تعیین شده برای او مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است و بزودی به خانواده ی او ابلاغ و پس از تودیع وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه آزاد خواهد شد. اما با گذشت چندین روز و مراجعات متعدد خانواده تغییری در وضعیت او ایجاد نگردید.

اولین جلسه دادگاه
روز دوشنبه ۲۴ اسفند ١٣۸۸ ماه٬ اولین جلسه دادگاهی او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با حضور قاضی پیرعباسی و بدون حضور وکیل برگزار شد. اتهام او اقدام علیه امنیت کشور بود. یوسف در دادگاه، تمامی اتهامات را رد کرد.

جلسه دوم دادگاه
 سه شنبه٬ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ دومین جلسه داددگاه تحت عنوان رسیدگی به اتهامات محمد یوسف رشیدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با حضور قاضی پیرعباسی برگزار شد. اتهامات او، "فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی از طریق ارتباط با گروه‌های معاند" و "شرکت در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی" عنوان شد. یوسف بار دیگر اتهامات خود را رد کرد. وکلای یوسف٬ مریم دارایی و امیرسالار داوودی توانستند در جلسه دادگاه حضور یابند٬ آنها اعلام کردند هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه یوسف با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته موجود ندارد. قاضی پیرعباسی با اشاره به حضور متهم در تجمع دانشجویان پلی تکنیک مخالفت با دفن قربانیان جنگ در دانشگاه در اسفند ۸۷ ، اظهار داشت متهم همچنان به فعالیتهای سابق خود ادامه داده و به نظر نمی‌رسد وی «متنبه شده باشد.» رشیدی در دفاع از خود، گفت: «حضور در تجمعات دانشجویی مساله‌ای است که باید در دانشگاه به آن رسیدگی شود و من به دلیل حضور در آن تجمع و سایر فعالیتهای دانشجویی چهار ترم از تحصیل محروم و ۱۰۸ روز در زندان بوده‌ام.»

 صدای یوسف رشیدی باش!
نگذار صدایش را خاموش کنند!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
24 مارس ٢٠١١ برابر با ٤ فروردين  ١٣٩٠


نامه اعتراضى:

من دستگيرى یوسف رشیدی را محكوم ميكنم. جمهورى اسلامى بايد تحت فشار گذاشته شود تا هر چه سريعتر حكم اعدام  يوسف را لگو و وى را فورا از  زندان آزاد كند.
 من صداى یوسف رشیدی هستم.
 نام   . . . . . . . . . . . . . . .
شهر و كشور محل اقامت . . . . . . . . . .

لطفا نامه اعتراضى خود را به آدرس هاى زير ارسال نماييد:
Navanethem Pillay
High Commissioner for Human Rights
شما همچنين ميتوانيد نامه اعتراضى خود را به سفارت رژيم اسلامى در كشور محل اقامتتان ارسال نماييد.
لطفا رونوشت نامه اعتراضى خود را براى آرشيو ما به آدرس زير ارسال داريد:
--------------------------------------------------------------------------------------
"من صداى او هستم" کارزاری هشت ماهه  ميباشد كه توسط كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران، فراخوان داده شده است. هدف اين كارزار  جلب حمايت جهانى  از زندانيان سياسى در ايران و خانواده هايشان  و نیز تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی براى آزادى تمامى زندانيان سياسى از زندان است. اين كارزار تا ٢٠ ژوئن ٢٠١١،  روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى در ايران، ادامه پيدا خواهد كرد. در طول اين هشت ماه هر هفته وضعيت يك زندانى سياسى در سطح وسيعى به زبان فارسى و انگليسى مطرح شده و از مردم در نقاط مختلف جهان خواسته ميشود كه با ارسال نامه اعتراضى از اين زندانى سياسى حمايت كرده و صداى يك زندانى سياسى باشند.
حمايت كنندگان از كارزار "من صداى او هستم":
براى ايران آزاد(ميشن فرى ايران) , پيترتاچل- فعال حقوق بشر, نازنين افشين جم- رئيس بنياد اعدام نوجوانان را متوقف كنيد, انجمن صدا, راديو جنبش جوانان, كانون خاوران, راديو همبستگى گوتنبرگ در سوئد, راديو مالمو در سوئد 
--------------------------------------------------------------------------------------
براى اطلاعات بيشتر در رابطه با كارزار "من صداى او هستم" لطفا به وبلاگ و سايت اينترنتى زير مراجعه نماييد:


--
--------------------
Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi
Campaign Organiser- Spokesperson 

Address:CFPPI
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7572356661 begin_of_the_skype_highlighting              +44 (0) 7572356661      end_of_the_skype_highlighting
www.iamhervoice.wordpress.com
www.iranpoliticalprisoners.com
http://cfppi.blogspot.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
zendani.tv@gmail.com




هیچ نظری موجود نیست: