یکشنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۹

بیانیه سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور، به مناسبت 8 مارس


تحقق حقوق و آزادی های زنان در جمهوری اسلامی میسر نیست
به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن
با وجود تمام سدبندی ها و سرکوب مداوم، شاهدیم که زنان ایران در عرصه های مختلف جامعه توانائی و شایستگی های قابل ملاحظه از خود نشان داده اند. بخصوص در عرصه مبارزات بزرگ و پیگیر آزادیخواهی سال گذشته، نقش زنان ایران افتخار آفرین بوده است.. 
هشتم مارس (سه شنبه هفدهم اسفند ماه) روز جهانی زن و نماد مبارزه زنان برای احقاق حقوق و آزادی است. زنان ایران از بازندگان اصلی در جمهوری اسلامی اند. با آنان در سی و دو سال گذشته چونان شهروندان درجه دو رفتار شده و حقشان توسط قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی به شدت پایمال گردیده است. با وجود تمام سدبندی ها و سرکوب مداوم، شاهدیم که زنان ایران در عرصه های مختلف جامعه توانائی و شایستگی های قابل ملاحظه از خود نشان داده اند. بخصوص در عرصه مبارزات بزرگ و پیگیر آزادیخواهی سال گذشته، نقش زنان ایران افتخار آفرین بوده است و سرافرازانه می بینیم که زنان امروزه بخش مهمی از جنبش ملی ایران برای دست یافتن به حقوق و آزادی های مردم ایران میباشند. بخشی که رشد و ثبات آنرا در سایر جنبش های آزادیخواهانه کشورهای منطقه نمی بینیم.
در سی و دو سال گذشته مادران خاوران، مادران جانباختگان دهه شصت، مادران ندا و سهراب ها، مادران کشته شدگان مقاومت در مبارزه علیه دیکتاتوری، و به تازگی مادران "صانع ژاله"، "امیر حسین تهرانچی"، "محمد مختاری" و "حامد نورمحمدی" طعم جنایت های خونبار حکومت را با تمام وجود چشیده اند و زنان و مادرانی چون: زینب جلالیان - بهاره هدایت - عالیه اقدام دوست - مهدیه گلرو - عاطفه نبوی - صهبا رضوانی - منیژه نصراللهی - سوسن تبیانیان - فرح واضحان - معصومه یاوری - نازیلا دشتی - زهرا جباری - کفایت ملک محمدی - ریحانه حاج ابراهیم دباغ - عذرالسادات قاضی میرسعید - پروین جواد زاده - فاطمه خرم جو - هنگامه شهیدی - مهسا رحمتی - نسرین ستوده – روناک صفارزاده - شبنم مددزاده، نازنین خسروانی - زلیخا موسوی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی و هزاران زندانی دیگر زن به دلیل قوانین تبعیض آمیز یا بدلیل سرکوب و خفقان حاکم، آزادی و حقوقشان پایمال شده و یا مانند زهرا بهرامی جان خود را از دست داده اند.
ما خواهان حذف مجازات های قرون وسطایی اعدام و سنگسار و شکنجه و آزادی بی قید و شرط تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی در کشورمان هستیم. ما همچنین با پیگیری تمام خواهان تعقیب و مجازات آمران و عاملان جنایات حکومت در سی و دو سال اخیر بعنوان جنایت علیه بشریت میباشیم.
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور از فراخوان فعالین زن برای شرکت در تظاهرات هفدهم اسفند با هدف لغو قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی، تحقق برابری حقوق زنان و مردان و ادامه جنبش مقاومت مردم ایران پشتیبانی می نماییم و انتظار داریم که هموطنان عزیز با تمام قوا در این تظاهرات شرکت جویند تا بدین ترتیب هم سرکوبګران حکومتی را افشا نموده و هم از جنبش حق طلبانه زنان مملکت پشتیبانی کرده باشیم.
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همایون مهمنش
پانزدهم اسفند 1389 برابر ششم مارس 2011

هیچ نظری موجود نیست: