سه‌شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۹۱

نخستین گردهمآئی ی حامیان مادران پارک لاله ایران در شهر فرزنو

شهر زیبای فرزنو در شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا 
حامیان مادران پارک لاله (عزادار ایران) در لس آنجلس / وَلی، تشکل حامیان مادران پارک لاله / فرزنو را به همه فعالان و دست اندر کاران، تبریک گفته و با یقین به گسترش هرچه بیشتر صدای دادخواهی مادران عزادار، توفیق و تداوم آنان را در راهی که قدم گذاشته اند خواهانیم

اولین گرد همآئی حامیان مادران پارک لاله در شهر فرزنو در تاریخ یکشنبه 21 ماه جولای در سالن اجتماعات کتابخانه پرین با حضور تعدادی از علاقمندان برگزار شد. در این جلسه ابتدا مجری برنامه در باره تاریخچه مادران عزادار در آرژانتین و چگونگی پیدایش مادران پارک لاله توضیحاتی دادند و پس از آن حاضران نیز نظرات خود را در این باره بیان کردند.در نظرات مطرح شده تاکید شد که تشکل تازه پا در شهر فرزنو باید بکوشد که ازجهت گیری های سیاسی کاملا پرهیز کند و تنها صدای مادرانی باشد که در میهن مان عدالت و صلح و آزادی را فریادمی کنند . در ضمن مقرر شد که به منظور تبادل نظر برای برنامه ریزی در این عرصه در جلسات دیگر نظرات و برنامه ها مطرح و مورد گفتگو و تصمیم گیری قرار بگیرد.

در ماه ژوئیه امسال، تنی چند از زنان و مردان فعال شهر فرزنو، در شمال ایالت کالیفرنیا بر آن شدند تا با حفظ کلیه عقاید سیاسی و باورها و نگرش های خود در زمینه های مختلف، با اعلام موجودیت، به زمره حامیان مادرانی درآیند که از آغاز روی کار آمدن رژیم جمهوری اسلامی، با از دست دادن عزیزان خود بخاطر دگراندیشی، عزادار بوده اند. اوج رسوائی رژیم اسلامی در سرکوب و کشتار، بعد از اعتراض آرام و خیابانی مردم به نتیجه انتخابات دهم بود. اتفاقی که با وجود اخراج کلیه فیلمبرداران، روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجی از ایران، از طریق ویدیوها و تلفن های دستی مردم ثبت و در سراسر جهان پخش شد. مادران عزادار و حامیانشان، برای نخستین بار در پارک لاله تجمع کرده و با انتخاب نام مادران پارک لاله، در کنار هم به دادخواهی خون عزیزان خود در سراسر حکومت اسلامی برخاستند. زنان و مردان فعال خارج از کشور نیز برای انعکاس صدای مادران عزادار ایرانی در داخل، دست به تشکیل تجمعات هفتگی یا نشست های ماهیانه زدند تا هر کدام مردم شهر و منطقه خود را با فجایعی که رژیم اسلامی برای مردم ایجاد کرده و همچنین نام مادران پارک لاله و خواسته های آنان آشنا کنند. حامیان مادران پارک لاله ایران در فرزنو، در اعلام موجودیت خود چنین نگاشته اند: "استبداد سیاه مذهبی حاکم بر ایران در پهنه سرزمین زیر مهمیز ما، هرحرکت آزادی خواهانه را با خشونتی بی رحمانه سرکوب می کند و از هیچ جنایتی فرو نمی گذارد. جوانان میهن ما قربانی میشوند و مادرانشان پرچم آزادی خواهانه فرزندانشان را بر پا نگاه میدارند. ما حامیان مادران قربانیان خشونت با حفظ باورها و عقاید سیاسی خود ، انعکاس صدای دادخواهی مادران برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی ، لغو مجازات اعدام و شناخت و مجازات آمران و عاملان جنایت جمهوری اسلامی در شهر فرزنو هستیم. می خروشیم تا نام شریف و اندیشه سازندهء مبارزان میهن مان را در حافظه مردم و تاریخ زنده و پررنگ نگاه داریم . ما فداکاری مبارزان راه آزادی را ارج می نهیم و در کنار رنج و حرمان مادران و زنان دلیر میهنمان هستیم و ایستاده ایم."

Solidarity with Mothers of Laleh Park (Madaran Laleh) - Fresno
A mother protecting her child isn’t anything unique. But in Iran, humanitarian activist mothers are now becoming global icons for human rights causes worldwide. In silent public protest, the ‘Mourning Mothers of Iran,’ known locally in Tehran as the ‘Mothers of Laleh,’ stand together each week, on Saturday evening vigils in Tehran’s Laleh Park.

“We are a group of mothers and family members of those individuals who were either killed or damaged during the rule of the Islamic Republic and, seeking justice, we have the following زdemands:

1.We demand an end to capital punishment and the killing of human beings in any shape or form.
2. We demand the immediate and unconditional release of all political and ideological prisoners.
3. We demand a public and fair trial of all the perpetrators of the crimes committed by the Islamic Republic since its inception.

We, the Mothers of Laleh Park, believe that it is a crime to execute people individually or in groups in prisons, to kill and assassinate ethnic, national, religious, political, and ideological targets on the streets, to attack homes and student dormitories and work places, to kidnap, detain, and hurt individuals in order to kill human ideas, to torture, get forced confessions, rape, kill by stoning, or for vendetta. We are fighting to prevent these crimes and to elevate human condition.

Madaranlaleh,fresno (face book) or Madaranlaleh.fresno@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: