یکشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۰

شرکت حامیان مادران لس آنجلس / وَلی در تظاهرات علیه جنگ با ایران

حضور در تظاهرات علیه جنگ به ایران و در اعتراض به جنگ افروزان حکومت جمهوری اسلامی و نقض حقوق بشر در ایران
شنبه 4 فوریه حامیان مادران پارک لاله لس آنجلس /ولی در دو تجمع بزرگ که در این شهر توسط بسیاری گروههای امریکایی علیه جنگ به ایران برپا شده بود حضور یافتند تا ضمن اعتراض به سیاست های کشور های درگیر که با نواختن به طبل جنگ موجب تقویت و استمرار دیکتاتوری در حکومت ایران می شوند ، منعکس کننده صدای صلح طلبی و در عین حال دادخواهانه مادران ایران باشند.

 


از آنجا که این تظاهرات اعتراضی سراسری عمدتاً توسط گروههای مختلف امریکایی مخالف جنگ برپاشده بود، حامیان مادران پارک لاله/ لس آنجلس-ولی در کنار دیگر هموطنان شرکت کننده در این تظاهرات تلاش نمودند تا با پخش اعلامیه و بحث و گفتگو، توجه شر کت کنندگان را به نقض فاجعه آمیز حقوق بشر در ایران و اهمیت همسنگ استقلال و دمکراسی در ایران جلب نمایند. چرا که تنها محکوم کردن سیاست های جنگ طلبی امریکا و اسرائیل بدون محکوم کردن همزمان جمهوری اسلامی ایران ، موضعی خواهد بود یکسویه، انحرافی و غیر دمکراتیک و نباید به حکومت ایران چنین فرصتی داده شود تا از این تظاهرات ضد جنگ مردم امریکا به سود خود بهره برداری کند.نه
به جنگ،
به نقض حقوق بشر در ایران،
و به جنگ افروزان حکومت دیکتاتوری جمهوری اسلامی


ضمن مخالفت با حمله نظامی هر کشور خارجی علیه مردم ایران، حکومت استبدادی جمهوری اسلامی و سیاست های تشنج آفرین و ضد حقوق بشری آنرا به شدت محکوم می کنیم.

گرچه تحلیل گران سیاسی در مورد احتمال وقوع جنگ در ایران پیش بینی های متنوعی را طرح می کنند ، اما بی تردید جنگ نه تنها خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی عظیمی را به مردم بیگناه تحمیل خواهد کرد ، بلکه پایه های حکومت دیکتاتوری ایران را نیز تقویت خواهد نمود.

درشرایطی که حکومت جمهوری اسلامی بدنبال نابسامانی های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ،گروههای عظیمی ازمردم ناراضی را در مقابل خود میبیند، سایه جنگ بهترین بهانه خواهد بود برای منحرف کردن اذهان عمومی به سوی "دشمنان خارجی" و از آنچه که در این میان باک نخواهد داشت کشته و مجروح شدن هزاران جوان دیگر از این آب و خاک است.

نیز در حالی که حقوق بشربه گونه ای گسترده و سیستماتیک مکرراً توسط عوامل حکومتی در ایران نقض میشود ، امکان فعالیت تلاشگران مدافع آزادی و دمکراسی در فضایی جنگی شدیداً دشوار و شاید غیر ممکن خواهد بود چراکه فضای امنیتی شدید حاکم بر کشور بزرگترین دستاویز برای سرکوب هر چه بیشتر مردم خواهد بود.

پاسخ گفتن به سیاست های تشنج آفرین حکومت جمهوری اسلامی از طریق جنگ ، تنها موجب تقویت نیروهای جنگ افروز در کشور های در گیر خواهد شد.

ما ضمن محکوم کردن چنین رویکردهای ضد بشری ، خواهان فشار های سیاسی هر چه بیشتر مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری برای وادار نمودن حکومت ایران به انجام تعهدات بین المللی خود می باشیم

مادران پارک لاله (مادران عزادار) ایران که بدنبال کشتار های خیابانی در جنبش ملی خرداد1388 با تجمع خود در پارک لاله شکل گرفتند، صدای مادران و خانواده های جان باختگان و آسیب دیده گان در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی هستند که با هدف دادخواهی خواسته های زیر را پیگیرانه دنبال می کنند:

1- لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکل
2-آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی
3- محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن
حامیان" مادران عزادار ایران" در خارج از کشور، بدون وابستگی به هیچ ایدئولوژی یا گروه سیاسی خاصی وظیفه خود می دانند ضمن انعکاس خواست های آن مادران در سطح افکار عمومی جهان ، توجه مراجع بین المللی و مدافعان حقوق بشر را به سوی این حرکت دادخواهی جلب نمایند. خصوصاً در شرایطی که رسانه های عمومی در داخل ایران شدیداً تحت سانسور است، این مسولیت هر چه سنگین تر بر دوش همه انسانهای آزاده حس می شود

برای دیدن سایر تصاویر لطفن به فیس بوک حامیان مادران پارک لاله ایران در لس آنجلس / ولی مراجعه نمائید

هیچ نظری موجود نیست: