یکشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۰

برپایی میز اطلاع رسانی در برنامه جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران/ جنوب کایفرنیا

این برنامه با سخنرانی خانم رویا حکاکیان آغاز شد و ضمن جمع آوری  نامه  برای آزادی زندانیان سیاسی، پنلی با ریاست  خانم پرتو نوری علا  نیز برگزار گردید که  شرکت کنندگان در آن به کند و کاوی در حقوق بشر پرداختند.  


حامیان مادران پارک لاله /لس آنجلس-ولی ضمن برپایی میز اطلاع رسانی در این برنامه، پیام خود را به مناسبت  روزجهانی حقوق بشر در ایران نیز به شرح زیر به اطلاع شرکت کنندگان رساندند.
پیام حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی
به مناسبت روز جهانی حقوق بشر 
گر چه اندیشه شناخت ، حفظ و مدون کردن حقوق بشر قدمتی به درازای تمدن انسانی دارد ، اما آنچه امروزه بعنوان یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه  به شمار میرود   الزام  به پایبندی به  مفاد پیمان حقوق بشر به عنوان دستاوردی جهانی است که همه کشورهای امضا کننده آنرا  از هر فرهنگ ، مذهب و ملیتی  ، بدور از تعابیر و تفاسیر مصلحت جویانه خود، متعهد به اجرای آن  می کند.    
 

طی سه دهه سلطه سفاکانه حکومت اسلامی بر ایران، مطابق آمارهای موجودِ بین المللی، ایران از جمله کشورهائی است که عدم رعایت حقوق بشر در آن، لطمات و خسارات عمده ای به جان و مال و اندیشه مردم، بویژه جوانان، زنان، و دگراندیشان، زده است. و شگفتا که با این همه دستگیری و سرکوب، آزار و شکنجه، ناپدید شدن و کشتار، مردم ایران هنوز، با خشونت پرهیزترین اشکال مبارزه مدنی، مقابل رژیم اسلامی ایستاده اند.
و در این میان باید از مادران داغدار اما مبارز ایرانی یاد کرد که در اتحادی چشمگیر، دادخواهِ صدای حق طلب فرزندانِ محصور در زندانها، شکنجه شده، ربوده شده و به خاک خفته ایرانی هستند. آنان سرخورده و بیزار از درخواستِ رعایت عدالت، توسط رژیم اسلامی، از مجامع مدافع حقوق بشری و سازمان های بین المللی، و اذهان عموم مردم، می خواهند به نقض فاحش حقوق بشر در ایران توجه و اعتراض کنند. 
از این روی،  حامیان مادران پارک لاله (مادران عزادار ایران) در بسیاری از شهرها ی جهان  وظیفه خود می دانند   تا ضمن حمایت از خواست های به حق  آن مادرا ن دادخواه که همانا آزادی تمامی زندانیان سیاسی- عقیدتی، لغو احکام اعدام و شناخت آمران و عاملانِ سی سال کشتار و حبس و شکنجه در رژیم جمهوری اسلامی است، منعکس کننده هر چه وسیع تر صدای آنان در جهان،  باشند
ما از آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران مصرانه می خواهیم تا نهایت تلاش خود را در گرد آوری  و انعکاس مدارک و شواهد نقض حقوق بشر توسط عُمال حکومت جمهوری اسلامی ایران بنمایند و از سازمان ملل و تمامی نهاد های مدافع حقوق بشر در سطح جهان  انتظار داریم تا  در مقابل نقض فاحش و سیستماتیک  حقوق بشر در ایران بطور جدی موضع گیری نمایند.  
حامیان مادران پارک لاله  فعالانه  در حال  گرد آوری ،ترجمه و ارسال نامه های مادران و خانواده  های کشته شدگان و زندانیان سیاسی به گزارشگر ویژه  می باشند و طی دیداری  نیزکه  اخیراً  با آقای احمد شهید داشته اند تلاش نمودند تا  این صدای دادخواهی  را  از نزدیک به گوش  ایشان برسانند. به این وسیله نیز از تمامی هموطنانی که  میتوانند ما را در تکمیل این شواهد یاری رسانند  تقاضا میشود   از هیچ تلاشی در این راه  دریغ ننمایند. باشدکه آشکار شدن جنایات رژیم اسلامی در جهان، اندک مَرهمی بر زخم عمیق جسم و جان مادران عزادار ایران باشد. 

هیچ نظری موجود نیست: