چهارشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۲

مشارکت در پروژه کتابخانه اینترنتی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

مشارکت در پروژه کتابخانه اینترنتی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا ( یو سی ال ا) برای حفظ و نگهداری منابع دیجیتالی در رابطه با جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران
کتابخانه اینترنتی دانشگاه یو سی ال ا، در کالیفرنیا، به منظور حفظ و نگهداری برخی ازمنابع و مآخذ دیجیتالی که به دلایل تکنیکی در طول زمان در معرض خطر نابودی هستند، از ماه مارچ 2013 دست به راه اندازی پروژه جدیدی زده است.
کتابخانه یو سی ال ا با 8 میلیون کتاب و 70 هزار مجموعه علمی و آکادمیک یکی از 10 کتابخانه و مرکز تحقیقاتی بزرگ در آمریکا است.مجموعه جدید اینترنتی این کتابخانه به سرپرستی دکتر شارون فارپ در گسترش منابع پژوهشی دیجیتال این مرکز امکان مصونیت طولانی مدت بسیاری از آن منابع را فراهم آورده است. این طرح بخشی از پروژه بین المللی آرکادیا برای حفظ منابع دیجیتالی است که توسط صندوق آرکادیا پشتیبانی می شود. پروژه نامبرده کار اولیه خود را با تمرکز بر روی مجموعه ای از اسناد و مواد جمع آوری شده از تظاهرات و قیام مردم مصر در ماه مارس 2011 آغاز نمود و سپس آنرا به ایجاد مجموعه های دیگرِی در ارتباط با منطقه خاور میانه از جمله جنبش خود جوش مردم ايران در سال 2009 و حوادث پس از آن گسترش داده است.
در مشارکت با این پروژه مطالعاتی، حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس- وَلی، نیز با اهتمام خانم ثریا فلاح، از فعالان حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله، با اهداء منابع دییجیتالی خود به این مرکز پژوهشی، تلاش نمودند گام کوچکی در جهت ماندگاری بخشی از جنبش معاصر دمکراسی خواهی مردم ایران بردارند.
به این وسیله از دیگر علاقمندانی نیز که مایلند با اهداء منابع دیجیتالی خود در زمینه جنبش دمکراسی خواهی معاصر ایران به این مرکز، بر غنای این منبع پژوهشی بزرگ افزوده، و به بُرد وسیع تر و مصونیت بیشترمآخذ خود در گذر زمان نیز کمک نمایند، دعوت می شود با ایمیل های زیر تماس بگیرند:
 
Sharon Farb 
 
Leslie McMichael
lesliem@library.ucla.edu

هیچ نظری موجود نیست: