شنبه، آذر ۰۶، ۱۳۸۹

پیام دبیر کل سازمان ملل، بان کی مون به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

در حمایت از مادران پارک لاله(مادران عزادار ایران) لطفن پتیشن زیر راامضا کنید http://www.petitiononline.com/Iran2009/petition.html


بان کی-مون، دبیر کل سازمان ملل
با فرارسیدن روز بین المللی رفع خشونت علیه زنان در سال ۲۰۱۰ ، اجازه بدهید تا تلاش های گسترده و رو به فزونی انجام شده درباره این مسئله مهم ارج بنهیم. موسسات زنان دیگر تنها و بی پشتیبان نیستند. از امریکای لاتین تا ایالات متحده، از آسیا تا آفریقا، مردان و پسران، پیر و جوان، موسیقیدانان، شخصیت های مشهور و ورزشکاران، رسانه ها، موسسات دولتی و خصوصی، و شهروندان عادی بیش از پیش برای حفاظت از زنان و دختران و ترویج حقوق و تقویت آنان در تلاش هستند.
پلتفرم بسیج اجتماعی "بگوئید نه- متحد باشید" تقریبا یک میلیون فعالیت انجام شده در سطح جهانی توسط جامعه مدنی و افراد گوناگون را ضبط کرده است. در پنجمین کنفرانس جهانی جوانان در ماه اوت امسال در مکزیک، فعالان جوان در از نقاط مختلف جهان به روشنی این پیغام را بیان کردند: "زمان آن فرا رسیده که خشونت علیه زنان و دختران متوقف شود!". اعضای کشورها نیز درگیر این مسئله هستند. از نوامبر ۲۰۱۰ به این سو، بایگانی اطلاعاتی من درباره ماهیت و پیامدهای خشونت علیه زنان، که دربرگیرنده سیاست ها و برنامه های مبارزه با بیماری های همه گیر نیز می شود، بیش از صد گزارش از دولت ها را ثبت نموده است. امسال نقش کامیونیتی های اقتصادی- از پروژه های در حال توسعه تا ارائه مستقیم کمک های مالی به موسساتی که در پایان دادن به خشونت و تشویق اصول مسوولیت های اجتماعی مشترک. گروه "شاخص های توانمندسازی زنان" که متعلق به گلوبال کامپکت سازمان ملل و یونیفم می باشد، هزینه های فعالیت های خشونت علیه زنان را برآورد می کند که اکنون مورد حمایت بیش از ۱۲۰ شرکت پیشرفته است. تعداد رو به گسترش رسانه ها "قتل ها ناموسی" و حجم انبوه خشونت های جنسی را برای توجه در دسترس قرار داده و موجب افزایش آگاهی عمومی در باره نتایج سودمند توانمندسازی زنان برای جامعه شده است. با این وجود نیازها بیش از این است. در خانه ها، مدارس و محل کار، در اردوگاه های پناهندگان و مناطق جنگی، این بخش می تواند در جلوگیری از شکل های گوناگون خشونت که زنان و دختران بطور پیوسته در معرض آنها هستند موثر باشد.

کمپین "اتحاد من برای پایان دادن به خشونت علیه زنان"، و نیز "شبکه رهبران مرد" که من پارسال آن را افتتاح کردم، شتاب و فعالیت خوبی را ایجاد کرده است. این جمله در حال گسترش است که: خشونت علیه زنان و دختران در هیچ جامعه ای جایگاه ندارد، و عدم مجازات عاملان دیگر نباید تحمل شود. در این روز جهانی، من تمام دولت ها، جامعه مدنی، سازمان ها، و تک تک افراد را به پذیرش مسوولیت برای ریشه کن کردن خشونت علیه زنان و دختران دعوت می کنم.

بان کی مون

برگردان: کمیسیون زنان سازمان فدائیان اکثریت  
اخبار روز: http://www.blogger.com/
پنج‌شنبه  ۴ آذر ۱٣٨۹ -  ۲۵ نوامبر ۲۰۱۰

هیچ نظری موجود نیست: