جمعه، مهر ۱۹، ۱۳۹۲

"هستی"، نمی بخشاید وُ ما- باید نبخشیم / شعر / رضا مقصدی

این شعر که به مناسبت روز مبارزه با اعدام سروده شده، روز گذشته دهم اکتبر، در جمع معترضین به اعدام، و در برابر سفارت جمهوری جنایت اسلامی ایران در شهر فرانکفورت، توسط یکی از اعتراض کنندگان خوانده شد.
 
رضا مقصدی



              "هستی"، نمی بخشاید وُ ما -
                                           باید نبخشیم. 
در شادمانی های هستی
انسان ، حضوری،  مست دارد.
باران، به جان ِعاشق اش باید ببارد. 

چهارشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۲

نخستین گفت و گوی سایت مادران پارک لاله با آسیب دیدگان خشونت های دولتی، خانم مینا لبادی

به مناسبت گرامی داشت بیست و پنجمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 1367، پرسش نامه ای برای تمامی آسیب دیدگان خشونت های دولتی در جمهوری اسلامی طراحی شده است، خانواده هایی که از بهمن 1357 تا به حال خودشان یا دیگر اعضای خانواده شان دچار انواع خشونت های دولتی شده اند.هدف ما از طرح این پرسش ها، گردآوری نمونه ای از دیدگاه ها و نظرات آسیب دیدگان در جمهوری اسلامی است تا بتوانیم در مسیر دادخواهی حرکت کنیم و به برقراری عدالت قضایی در ایران یاری رسانیم.
 


گزارش برنامه بیست و پنجمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ٦٧ / حامیان مادران دورتموند

به مناسبت یادمان جان باختگان راه آزادی بیست و پنجمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ٦٧, روز شنبه پنجم اکتبر ٢٠١٣, مراسمی از طرف کتاب آیدا در شهر بوخوم آلمان برگزار گردید. این برنامه با خوش آمد گویی و سخنان عباس قیائی از طرف کتاب آیدا در مورد کشتار دهه شصت, قتل عام زندانیان سیاسی تابستان ٦٧ آغاز گردید
گزارش تصویری حامیان مادران پارک لاله - دورتموند
پیوند گزارش از وبلاگ حامیان مادران پارک لاله - دورتموند

 

شنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۲

در ایران مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ـ عقیدتی ادامه دارد / بیانیه

 آزادی خانم نسرین ستوده، وکیل دادگستری و برنده جایزه ساخارف پارلمان اروپا و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی ایران در ۱۹ سپتامبر۲۰۱۳، با شور و شوق تمام خانواده های زندانیان سیاسی و کنشگران حقوق بشری، مدنی و سیاسی ایران و جهان روبرو شد.

سه‌شنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۲

گزارش بزرگداشت بيست و پنجمين سالگرد جان باختگان ۶۷ و گرامی داشت ياد همه قربانيان حکومت ايران، در پارلمان اروپا / انور ميرستاری

به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد جان باختگان سال۶۷، خانم مرسده محسنی، آقايان رئوف کعبی و مهدی معمارپوری به عنوان خانواده جانباختگان و زندانی سابق برای حاضرين صحبت کردند.
کميسيون حقوق بشر پارلمان اروپا به رياست خانم باربارا لوخبيلر و هيئت نمايندگی امور ايران و اروپا به رياست خانم تاريا کرونبرگ، به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد جان باختگان سال ۶۷ و گرامی داشت ياد همه قربانيان در دوران رژيم اسلامی در ايران، برنامه‌ای را در روز پنج‌شنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار کردند.
برای خواندن شرح مفصل به لینک زیر مراجعه کنید

گفتگو با منصوره بهکیش و دیگر خانواده های قربانیان سال ۶۷؛ زخمی که همچنان تازه است / مژده مدرس علوم


چرا در برابر کشتار زندانیان سیاسی 67، همه سکوت کردند؟
"منصوره بهکیش" یکی از مادران و خانواده خاوران به «جرس» می‌گوید: «بیست و پنج سال از کشتار زندانیان سیاسی گذشت، اما با گذشت این سال‌ها تاکنون هیچ مقام مسئولی پاسخی به ما نداده است که بر سر عزیزان ما چه آوردند و چگونه آن‌ها را کشتند؟