یکشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۰

دستگیری سه تن از فعالان حقوق بشر بر مزار ندا آقاسلطان

ظهر امروز سه تن از فعالین سیاسی و مدنی در بهشت زهرای تهران توسط نیروهای امنیتی در شهر ری بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان عارف، عسل اسماعیل‌زاده و شرر کنور تبریزی سه تن از فعالین در پی حضور بر مزار ندا آقا سلطان از سوی پلیس امنیت منطقه شهر ری بازداشت شدند.
علی رغم پایان وقت اداری افراد یاد شده همچنان در بازداشت پلیس امنیت بسر می‌برند و اتهام ایشان نامعلوم است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

پنجشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۰

شادی صدر، وکیل، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، در سه شهر آمریکا سخنرانی می کند


سخنرانی های شادی صدر پیرامون گزارش تحقیق در مورد شکنجه و آزار جنسی بر زندانیان زن در دهه ۶۰
در شهر سن دیه گو(یکشنبه ۳۰ اکتبر) و در واشنگتن (دوشنبه ۳۱ اکتبر) و سخنرانی در برنامه امنستی در لس آنجلس در روز ۶ نوامبر
برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفن به لینک زیر مراجعه کنید


چهارشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۰

دو زندانی کرد، در خطر قریب الوقوع اعدام



• سازمان عفو بین الملل خواستار اقدام فوری برای توقف حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی، دو زندانی سیاسی کرد محبوس در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج شده است ...
اخبار روز: http://www.akhbar-rooz.com/
يکشنبه  ۱ آبان ۱٣۹۰ -  ۲٣ اکتبر ۲۰۱۱

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: همزمان با انتشار اخباری مبنی بر تائید حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی، دو زندانی سیاسی کرد محبوس در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، سازمان عفو بین الملل خواستار اقدام فوری برای توقف اجرای حکم این دو نفر شد.
در بیانیه روز چهارشنبه سازمان عفو بین الملل، با اشاره به تائید حکم مرگ لقمان مرادی و زانیار مرادی، دو تن از اعضای اقلیت کرد ایرانی توسط دیوان عالی کشور، این سازمان با قریب الوقوع خواندن اجرای حکم این دو جوان می گوید که «آنها هر لحظه می توانند اعدام شوند».

دوشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۰

واکنش مادر سهراب به گزارش احمد شهید


مصاحبه مسیح علی نژاد با خانم پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی


حضور دوباره مادران در پارک لاله

کشته های ما در کجای گزارش آقای شهید قرار دارند؟

نامه سرگشاده مادران پارک لاله

مادران و خانواده های داغدار؛
سازمان های و نهادهای بین المللی حقوق بشر!
جایگاه کشته شده های 33 سال گذشته و آزار و اذیت های وارده بر مادران و حامیان در کجای گزارش آقای شهید قرار دارد؟
یک بار دیگر مادران پارک لاله در بعداز ظهر شنبه ای پاییزی در میان بهت و حیرت مردم حاضر در پارک، میدان آب نما را در سکوتی اعتراض آمیز دور زدند. آنان این بار نه با لباس سیاه که با لباس های رنگین به نشانه شور و اشتیاق به ادامه مبارزه تا رسیدن به خواسته های خود به میعادگاه خود در پارک لاله بازگشتند. آنان باور دارند که برای رهایی باید راه های ناهموار و پر سنگلاخ را پیمود و در این راه هیچ هراسی به دل راه نمی دهند زیرا به انتخاب راه خود ایمان دارند.
ما مادران پارک لاله، جمعی از مادران و خانواده های جان باختگان و آسیب دیده گان در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم که با هدف دادخواهی خواسته های زیر را پیگیرانه دنبال می کنیم:

پنجشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۰

ببینید با او چه کرده اند!

سید محمد ابراهیمی یکی از حامیان مادران عزادار که به علت شکنجه و آزار وحشیانه در زندان، در آسایشگاه روانی امین آباد بستری است


جرس: خواهر سید محمد ابراهیمی با اشاره به بستری شدن برادرش سید محمد ابراهیمی، در آسایشگاه روانی امین آباد می گوید: پدرم او را در آسایشگاه با وضعیت بسیار بدی دیده بود که بعد از دو هفته پدرم از غصه فوت کرد. وقتی از دیدن برادرم آمده بود تا قبل از مرگش فقط گریه می کرد و می گفت بروید ببینید با محمد چه کرده اند؟ با او چه کردند که به این حال و روز افتاده؟ دکترها گفتند از غصه و فشار زیاد فوت کرده است. الان چهار ماه است که از فوت پدرم می گذرد و وضعیت مادرم هم خوب نیست.

شنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۰

گزارش برپایی میز اطلاع رسانی حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی،

در جمعه شب 14 اکتبر، حامیان مادران پارک لاله (عزادار ایران) در لس آنجلس / وَلی، با برپائی میز اطلاع رسانی خود در برنامه انجمن آمریکائی سازمان ملل متحد / شاخه وَلی، بار دیگر بر شرایط ایران و خواست مادران داغدار و حامیانشان تأکید کردند

در این برنامه دکتر علیرضا عزیزی، فعال حقوق بشر و از اعضای برد سازمان عفو بین الملل، در باره نقض حقوق بشر در ایران، سخنرانی کرد و دکتر کاظم علمداری، با حاضرین در برنامه، گفت و شنودی داشت. 

 در این برنامه ضمن اشاره به محکومیت محمد صدیق کبودوند، زندانی کُرد به 11 سال، در باره کاندیداتوری وی برای جایزه صلح نوبل نیز گزارشی داده شد.

در صورت تمایل به دیدن تصاویر بیشتر از این برنامه، لطفن به فیس بوک حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی، مراجعه فرمائید

چهارشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۰

برپائی میز اطلاع رسانی حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی در انجمن آمریکائی سازمان ملل متحد / شاخه وَلی


انجمن امریکایی سازمان ملل متحد / شاخه وَلی
روز جمعه 14 اکتبر 2011، برنامه ای در رابطه با حقوق بشر در ایران برگزار می کند
این برنامه شامل پذیرائی شام و همچنین سخنرانی دکتر علیرضا عزیزی، فعال حقوق بشر و از اعضای بُرد سازمان عفو بین الملل می باشد.
موضوع صحبت دکتر عزیزی معیارهای بین المللی حقوق بشر و حق داشتن بیمه درمانی است
حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی، با برپائی میز اطلاع رسانی، در این برنامه شرکت خواهند کرد
جمعه 14 اکتبر ساعت 6:30
ورودیه 20 دلار
11651 Riverside Dr.
Valley Village, CA 91602
برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو جا، لطفن با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
(818) 985-2596

تقاضا می شود با پاسخگویی و اشتراک صفحه فیس بوک زیر ما را در این اطلاع رسانی یاری نمائید

سه‌شنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۰

گزارش تجمعات سراسری حامیان مادران پارک لاله به مناسبت 10 اکتبر، روز جهانی علیه اعدام

لس آنجلس

 به مناسبت روز جهانی علیه اعدام، دهم اکتبر، حامیان مادران پارک لاله ایران حرکت های اعتراضی علیه اجرای احکام اعدام در سراسر جهان برگزار کردند و اعدام را به هر شکل :
قصاص ، سنگسار و شکنجه های روحی و جسمی ، اعدام در هر قشر اعم از اعدام کودکان، ملیت های مختلف ، دگر اندیشان، اقلیت های جنسی ، اقلیت های مذهبی و زندانیان عادی را به شدت محکوم کرده و خواهان لغو احکام اعدام در ۸۳ کشور، که هنوز حکم اعدام در آن اجراء می گردد، شدند .


فرانکفورت


حامیان مادران پارک لاله ایران پیش از این فراخوانی را جهت برگزاری این حرکت سراسری منتشر و علاقمندان را به شرکت در این حرکت فراخوانده بودند.



                                                    دورتمند


حامیان مادران پارک لاله در تجمع های خود در شهرهای مختلف، ضمن اعتراض به احکام جاری اعدام در مورد زینب جلالیان.حبیب الله ‌لطیفی . حبیب الله ‌گلپری پور. رشید آغکندی. شیرکو معارفی. مصطفی سلیمی. انور رستمی. سید جمال محمدی. سید سامی حسینی. عزیزمحمدزاده‌. عبدلله ‌سروریان. زانیار مرادی. لقمان مرادی وکشیش یوسف ندرخانی و تعداد دیگری زندانیان گمنام، برنامه خود را با جمع آوری امضاء برای لغو حکم اعدام در ایران، برگزاری نمایشگاه های عکس جان باختگان، قربانیان و عزیزانی که در زندان ها در خطر اعدام قرار دارند، ادامه دادند .....  هامبورگ         
حامیان مادران پارک لاله تجمعات و حرکت های اعتراضی شان را در شهرهای (اسلو - فلورانس - فرانکفورت - هامبورگ - وین - نورنبرگ - ژنو - لوس آنجلس/ ولی - کلن - دورتموند) سامان دادند که گزارش تصویری به همراه لینک هایی جهت اطلاعات بیشتر را در زیر می آوریم .باشد که همبستگی و مبارزه مشترک ، راه را برای رسیدن به اهدافمان هموار تر سازد .
                                            
ایتالیا - فلورانس

ژنو

نورنبرگ

وین

اسلو
 http://www.mpliran.com/2011/10/blog-post_11.html



کدام را باور کنیم، دم خروس یا قسم حضرت عباس را !؟

نامه سرگشاده و افشاء کننده مادران پارک لاله به افراد، سازمانها و مجامع بین المللی در رابطه با زندانیان سیاسی و نقض آشکار حقوق بشر در ایران


از زمان ِروی کار آمدن و تثبیت حکومت جمهوری اسلامی، نقض حقوق بشر آغاز شد. کشتار مردم کردستان، انقلاب فرهنگی و اخراج تعداد زیادی از دانشجویان و استادان از دانشگاه، زندانی کردن نیروهای سیاسی و هواداران ساده آنها، شکنجه های وحشیانه قرون وسطایی در زندان ها، کشتارهای فردی و جمعی زندانیان در زندان ها، دفاع از جنگ و خانمان سوزی مردم و برجای ماندن تعداد زیادی کشته و مجروح و معلول جنگی، اخراج بسیاری از نیروهای اندیشمند از محل کار، ترورهای بی رویه در داخل و خارج از کشور، حمله به خوابگاه ها و کشتن دانشجویان، فراری دادن بسیاری از نیروهای آگاه به خارج از کشور، به گلوله بستن مردم در خیابان ها، حمله به تجمع های زنان،کارگران، معلمان، دانشجویان و مراسم سوگواری خانواده های داغدار در خانه ها و گورستان ها و هزاران موارد نقض حقوق بشر که حتی از نام بردن تک تک آنها عاجزیم. چه باید کرد؟

در ایران هیچ فرد و گروه و دسته معترضی حق زندگی ندارد. تمامی افراد، حتی خودی ها با کوچک ترین مخالفتی هستی شان نیست می شود و یا سر از زندان در می آورند. دین و مذهب و شریعت، فقط بهانه ای شده است برای پر کردن جیب شان. امروز در وضعیتی هستیم که حتی وکلا امنیت جانی ندارند. آنها وکالت خوانده اند که از متهمان دفاع کنند، ولی خود متهم می شوند و با احکامی سنگین به زندان می افتند یا تحت فشارهای نیروهای امنیتی قرار می گیرند. 

آیا زمان آن نرسیده است که به این نقض آشکار حقوق بشر به طور گسترده اعتراض کنیم؟ ما مادران پارک لاله که خود را مادران تمامی فرزندان ایران می دانیم، به نقض آشکار حقوق بشر در ایران معترضیم.

 
جناب آقای احمد شهید؛
سازمان ها و نهادهای حقوق بشری ایران و جهان! بدانید و آگاه باشید که نقض حقوق بشر در ایران بیداد می کند
برای نمونه، اسامی و احکام تعدادی اندک از زندانیان طیف های مختلف و تنی چند از کشته شدگان ده سال اخیر را می آوریم، تا یادمان باشد که تعهداتی داریم و باید برای رهایی از این بیدادگری ها چاره ای بیاندیشیم. {لازم به یادآوری است که در اینجا از ذکر کشته شدگان ده سال اخیر (اعدام ها و کشتارهای خیابانی) خودداری شده است.}
 برای خواندن تمام نامه مادران پارک لاله به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.mpliran.com/2011/10/blog-post_10.html

یکشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۰

گزارش گردهمآئی حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی، در آستانه روز جهانی علیه اعدام



در آستانه روز جهانی علیه اعدام، ما حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی، همگام با حامیان مادران پارک لاله در سایر شهرها و کشورها، در روز یکشنبه 9 اکتبر، در های لَند، یکی از پُر رفت و آمد ترین خیابان های لس آنجلس، گرد هم آمدیم تا با شرکت در برنامه سراسری روز جهانی علیه اعدام، ضمن انعکاس صدای دادخواهی مادران پارک لاله، اعتراض خود را نسبت به اعدام زندانی سیاسی دیگری، عزیز خاکزاد، جوان کُرد، در ایران، فریاد کنیم. در این روز، برخی از فعالان جامعه دفاع از حقوق بشر/ جنوب کالیفرنیا نیز در کنار حامیان مادران حضور داشتند. این برنامه، توجه بسیاری از رهگذران را به خود جلب کرد و از طرف "رادیو صدای ندا" نیز پوشش خبری یافت.
برای ملاحظه تصاویر بیشتری از این روز، لطفن به فیس بوک حامیان مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی مراجعه کنید


در لینک زیر به مصاحبه خبرنگار رادیو ندا، با یکی از حامیان فعالِ مادران پارک لاله در لس آنجلس / وَلی گوش کنید

سه‌شنبه، مهر ۱۲، ۱۳۹۰

گردهمایی حامیان مادران پارک لاله/ لس انجلس / ولی، یکشنبه 9 اکتبر


 به مناسبت روز جهانی علیه اعدام 
شرکت در اعتراض سراسری 
و اعتراض به اعدام بدون اطلاع زندانی سیاسی، جوان کُرد در کرمان
 "عزیز خاکزاد"
یکشنبه 9 اکتبر، ساعت 4-2 بعد از ظهر
در مقابل تئاتر کُدَک، تقاطع بلوار هالیوود و های لند
Hollywood & Highland BLVD/ In front of Kodak Theatre, 
West Hollywood, Los Angeles

عزیز خاکزاد، زندانی سیاسی کُرد، بدون اعلان قبلی در زندان کرمان اعدام شد


به نقل از سرخط‌ خبرهای رادیو فردا:  

زندانی کُرد، عزیز خاکزاد، بدون اعلان قبلی در زندان کرمان اعدام شد 

۱۳۹۰/۰۷/۱۳
عزيز خاکزاد، زندانی ۲۹ ساله کُرد، بدون اعلان قبلی به وکيل و خانواده‌اش روز سه‌شنبه در زندان کرمان اعدام شد.
آقای خاکزاد که در سال ۱۳۸۶بازداشت شده بود، ابتدا در دادگاه خوی با اتهام «محاربه با نظام و همکاری با گروههای معاند» محکوم به اعدام شد.اما در دادگاه تجديد‌نظر حکم بدوی به ۵ سال حبس و تبعيد به زندان کرمان کاهش يافت، با اين همه روز سه‌شنبه بدون اطلاع خانواده و وکيل وی حکم اوليه در مورد عزيز خاکزاد به اجراء درآمد.

فراخوان حامیان مادران پارک لاله به مناسبت روز جهانی علیه اعدام در سراسر جهان


اخبار روز: http://www.blogger.com/
سه‌شنبه  ۱۲ مهر ۱٣۹۰ -  ۴ اکتبر ۲۰۱۱

فراخوان
روز دهم اکتبر، روز جهانی علیه اعدام، برای نخستین بار، در سال ۲۰۰۳ میلادی در اولین نشست اتحادیه ی اروپا برای مبارزه با مجازات اعدام ، اعلام شد.
ایران یکی از کشورهایی است که احکام اعدام در آن به اشکال مختلف و در انظار عمومی به طرز وحشتناکی به اجراء در می آید.
رژیم جمهوری اسلامی با اعدام کودکان، ملیت های مختلف ، دگر اندیشان ،اقلیت های جنسی و اقلیت های مذهبی، مقام دوم اعدام در جهان را داراست.